Perception and preference of chosen meat products by the Czech consumer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F01%3A00002672" target="_blank" >RIV/60460709:41210/01:00002672 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perception and preference of chosen meat products by the Czech consumer
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the analysis of perception and preference of meat products in the Czech Republic (covering the following types of salami: Gothai, farmer´s, tourist, Polican, chicken ham, hunter´s, ham salami and turkey roll). The research carried out in 1998 included an analysis of 111 questionnaires of randomly selected meat produkt consumers in the Czech Republic. The results showed that decision making of the Czech consumers in the purchase of any type of meat products is mostly influenced by the quality of products (i.e. mainly by their life and price) and also by their healthiness factor (i.e. mainly the share of lean or fat parts and the content of ingredients used in the given meat product). From the viewpoint of the quality of products perceived by a group of consumers the rank starting with the best evaluted product is the following: long-life salami Polican, followed by hunter´s salami, turkey roll, chicken ham salami and ham salami with predominance of pig meat. Evaluat
Název v anglickém jazyce
Perception and preference of chosen meat products by the Czech consumer
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the analysis of perception and preference of meat products in the Czech Republic (covering the following types of salami: Gothai, farmer´s, tourist, Polican, chicken ham, hunter´s, ham salami and turkey roll). The research carried out in 1998 included an analysis of 111 questionnaires of randomly selected meat produkt consumers in the Czech Republic. The results showed that decision making of the Czech consumers in the purchase of any type of meat products is mostly influenced by the quality of products (i.e. mainly by their life and price) and also by their healthiness factor (i.e. mainly the share of lean or fat parts and the content of ingredients used in the given meat product). From the viewpoint of the quality of products perceived by a group of consumers the rank starting with the best evaluted product is the following: long-life salami Polican, followed by hunter´s salami, turkey roll, chicken ham salami and ham salami with predominance of pig meat. Evaluat
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GG - Chov hospodářských zvířat
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
50th Annnual meeting of the European Association for Animal Production
ISBN
0071-2477
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
223
Název nakladatele
Book of abstracts
Místo vydání
Budapest
Místo konání akce
Budapest
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—