Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception and preference of chosen meat products by the Czech consumer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F01%3A00002672" target="_blank" >RIV/60460709:41210/01:00002672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception and preference of chosen meat products by the Czech consumer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the analysis of perception and preference of meat products in the Czech Republic (covering the following types of salami: Gothai, farmer´s, tourist, Polican, chicken ham, hunter´s, ham salami and turkey roll). The research carried out in 1998 included an analysis of 111 questionnaires of randomly selected meat produkt consumers in the Czech Republic. The results showed that decision making of the Czech consumers in the purchase of any type of meat products is mostly influenced by the quality of products (i.e. mainly by their life and price) and also by their healthiness factor (i.e. mainly the share of lean or fat parts and the content of ingredients used in the given meat product). From the viewpoint of the quality of products perceived by a group of consumers the rank starting with the best evaluted product is the following: long-life salami Polican, followed by hunter´s salami, turkey roll, chicken ham salami and ham salami with predominance of pig meat. Evaluat

  • Název v anglickém jazyce

    Perception and preference of chosen meat products by the Czech consumer

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the analysis of perception and preference of meat products in the Czech Republic (covering the following types of salami: Gothai, farmer´s, tourist, Polican, chicken ham, hunter´s, ham salami and turkey roll). The research carried out in 1998 included an analysis of 111 questionnaires of randomly selected meat produkt consumers in the Czech Republic. The results showed that decision making of the Czech consumers in the purchase of any type of meat products is mostly influenced by the quality of products (i.e. mainly by their life and price) and also by their healthiness factor (i.e. mainly the share of lean or fat parts and the content of ingredients used in the given meat product). From the viewpoint of the quality of products perceived by a group of consumers the rank starting with the best evaluted product is the following: long-life salami Polican, followed by hunter´s salami, turkey roll, chicken ham salami and ham salami with predominance of pig meat. Evaluat

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GG - Chov hospodářských zvířat

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    50th Annnual meeting of the European Association for Animal Production

  • ISBN

    0071-2477

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    223

  • Název nakladatele

    Book of abstracts

  • Místo vydání

    Budapest

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku