Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of various type of meat in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F01%3A00002664" target="_blank" >RIV/60460709:41210/01:00002664 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of various type of meat in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution informs about analysis of perception of meat in the Czech Republic. In 1998 the meat consumers exploration was focused to perception analysing the seven type of meat by the Czech consomer (pork, beef, mutton, chicken, lamb, fish and turkey). During the abovementioned study the 167 questioners of random selected meat consumers was analysed. The study says, the Czech consumer decision during the shopping of any type of meat is mainly influent by freshness, health aspects, the meat fatness, price and avaibility. The fish, chicken, turkey and lamd the Czech consumer is considered as convenient meat for health. An exclusive meat and really expensive is by the Czech consumer perceived the turkey, fish and beef. The pork has at the Czech consumer the dominant position until now (56% from the total annual meat consumtion per capita in the CR present pork). For the keeping this position it is necessary change the meaning of many consumers as to the negative influence of the por

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of various type of meat in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution informs about analysis of perception of meat in the Czech Republic. In 1998 the meat consumers exploration was focused to perception analysing the seven type of meat by the Czech consomer (pork, beef, mutton, chicken, lamb, fish and turkey). During the abovementioned study the 167 questioners of random selected meat consumers was analysed. The study says, the Czech consumer decision during the shopping of any type of meat is mainly influent by freshness, health aspects, the meat fatness, price and avaibility. The fish, chicken, turkey and lamd the Czech consumer is considered as convenient meat for health. An exclusive meat and really expensive is by the Czech consumer perceived the turkey, fish and beef. The pork has at the Czech consumer the dominant position until now (56% from the total annual meat consumtion per capita in the CR present pork). For the keeping this position it is necessary change the meaning of many consumers as to the negative influence of the por

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GG - Chov hospodářských zvířat

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    50th Annnual meeting of the European Association for Animal Production

  • ISBN

    0071-2477

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    221

  • Název nakladatele

    Book of abstracts

  • Místo vydání

    Budapest

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku