Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Percepce a preference jednotlivých masných partií vepřového masa českým spotřebitelem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F04%3A5616" target="_blank" >RIV/60460709:41210/04:5616 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/04:5616

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception and Preference of Individual Meat Parts of Pork by Czech Consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focussed on the perception and preference of pork, its individual meat parts (loin, neck, ham, belly, shoulder and knuckle of pork) and on the purchasing behaviour of the Czech consumers. Primary data was acquired by means of questionnairesand the research carried out at the beginning of 2002 included 151 respondents. All meat parts such as loin, neck, ham, belly, shoulder and knuckle of pork are according to consumers available in the Czech shops and some of them are too expensive (ham, loin). The neck, belly and knuckle of pork were perceived as soft after preparation and at the same time fat. A nice appearance was positively evaluated in the loin, ham and shoulder of pork which are less fat. It is evident that in most cases consumers evaluate better the qualities such as lower content of fat and greater softness after the preparation. Associated with it is also the evaluation of convenience in use and a nice appearance. This proves the appropriateness of breeding of sl

  • Název v anglickém jazyce

    Perception and Preference of Individual Meat Parts of Pork by Czech Consumers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focussed on the perception and preference of pork, its individual meat parts (loin, neck, ham, belly, shoulder and knuckle of pork) and on the purchasing behaviour of the Czech consumers. Primary data was acquired by means of questionnairesand the research carried out at the beginning of 2002 included 151 respondents. All meat parts such as loin, neck, ham, belly, shoulder and knuckle of pork are according to consumers available in the Czech shops and some of them are too expensive (ham, loin). The neck, belly and knuckle of pork were perceived as soft after preparation and at the same time fat. A nice appearance was positively evaluated in the loin, ham and shoulder of pork which are less fat. It is evident that in most cases consumers evaluate better the qualities such as lower content of fat and greater softness after the preparation. Associated with it is also the evaluation of convenience in use and a nice appearance. This proves the appropriateness of breeding of sl

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings for the 55th Scientific Annual EAAP Meeting

  • ISBN

    9076998450

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    284-284

  • Název nakladatele

    EAAP

  • Místo vydání

    Bled, Slovinská republika

  • Místo konání akce

    Bled, Slovinská republika

  • Datum konání akce

    5. 9. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku