Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SPOTŘEBITELSKÉ PREFERENCE KONZUMNÍCH DRUHŮ MLÉKA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F05%3A10505" target="_blank" >RIV/60460709:41210/05:10505 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/05:10505

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SPOTŘEBITELSKÉ PREFERENCE KONZUMNÍCH DRUHŮ MLÉKA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem práce bylo zjistit spotřebitelské preference u různých druhů mléka, které jsou v tuzemské distribuční síti běžné, ale vykazují rozdíly v obsahu tuku a v technologii jejich mlékárenské a konzumní úpravy. Mléko zůstává komoditou, která je charakterizována přebytkem nabídky nad poptávkou. Ve složení celkové spotřeby je možno pozorovat trend snižování spotřeby konzumního mléka. Spotřeba mléka je a bude závislá také na zařazování konzumního mléka do našich potravních zvyklostí. Paleta je rozšiřována technologickými úpravami, které umožňují svými vlastnostmi splňovat nároky konzumentů především na trvanlivost a snadnou konvenienci. Jednotlivé druhy však vykazují rozdílné smyslové vlastnosti. Sledování prokázalo, že v populaci mladých lidí přetrvává smyslová preference mléka s větším podílem tuku a mléka ošetřeného pasterizací, proti mléku UHT ošetřenému. Nejnižší ocenění bylo zjištěno u mléka rekonstituovaného z formy zahuštěné, nebo sušené. Zjištěné výsledky nebyly statisticky průkazn

  • Název v anglickém jazyce

    CONSUMER PREFERENCES OF VARIOUS SORTS OF MILK

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this work is to determine consumer preferences of various sorts of milk, which are common in inland distribution network and which differ in fad content and in processing technology and preservation. The milk is commodity, which are characterized of excess of offer behind demand. The trend of decreasing of consumption of consumer milk can be observed in distribution of total consumption. Milk consumption depends and will depend on incorporation of the consumer milk to the food habit. Milk offer is spread by technological treatments, which enable to fulfill consumer requirements especially on durability and on easy convenience. Particular sorts of milk have different sensory property. The investigation demonstrates that the young people population predominate sensory preferences of the milk with higher fat content and milk processed by pasteurization before the UHT processed milk. Low appreciation was observed in reconstitute milk from the condensation or powdered form. Obtai

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP525%2F02%2FD172" target="_blank" >GP525/02/D172: Aplikace fuzzy logiky pro hodnocení potravin</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    55-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus