SPOTŘEBITELSKÉ PREFERENCE KONZUMNÍCH DRUHŮ MLÉKA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F05%3A10505" target="_blank" >RIV/60460709:41210/05:10505 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41110/05:10505
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SPOTŘEBITELSKÉ PREFERENCE KONZUMNÍCH DRUHŮ MLÉKA
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem práce bylo zjistit spotřebitelské preference u různých druhů mléka, které jsou v tuzemské distribuční síti běžné, ale vykazují rozdíly v obsahu tuku a v technologii jejich mlékárenské a konzumní úpravy. Mléko zůstává komoditou, která je charakterizována přebytkem nabídky nad poptávkou. Ve složení celkové spotřeby je možno pozorovat trend snižování spotřeby konzumního mléka. Spotřeba mléka je a bude závislá také na zařazování konzumního mléka do našich potravních zvyklostí. Paleta je rozšiřována technologickými úpravami, které umožňují svými vlastnostmi splňovat nároky konzumentů především na trvanlivost a snadnou konvenienci. Jednotlivé druhy však vykazují rozdílné smyslové vlastnosti. Sledování prokázalo, že v populaci mladých lidí přetrvává smyslová preference mléka s větším podílem tuku a mléka ošetřeného pasterizací, proti mléku UHT ošetřenému. Nejnižší ocenění bylo zjištěno u mléka rekonstituovaného z formy zahuštěné, nebo sušené. Zjištěné výsledky nebyly statisticky průkazn
Název v anglickém jazyce
CONSUMER PREFERENCES OF VARIOUS SORTS OF MILK
Popis výsledku anglicky
The aim of this work is to determine consumer preferences of various sorts of milk, which are common in inland distribution network and which differ in fad content and in processing technology and preservation. The milk is commodity, which are characterized of excess of offer behind demand. The trend of decreasing of consumption of consumer milk can be observed in distribution of total consumption. Milk consumption depends and will depend on incorporation of the consumer milk to the food habit. Milk offer is spread by technological treatments, which enable to fulfill consumer requirements especially on durability and on easy convenience. Particular sorts of milk have different sensory property. The investigation demonstrates that the young people population predominate sensory preferences of the milk with higher fat content and milk processed by pasteurization before the UHT processed milk. Low appreciation was observed in reconstitute milk from the condensation or powdered form. Obtai
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP525%2F02%2FD172" target="_blank" >GP525/02/D172: Aplikace fuzzy logiky pro hodnocení potravin</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
55-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—