Zhodnocení ekologického potenciálu paliva E85
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A28173" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:28173 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41310/09:28173
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zhodnocení ekologického potenciálu paliva E85
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá zhodnocením ekologického přínosu paliva E85, ke kterému byla použita virtuální simulace evropského homologačního cyklu NEDC. Základ simulace tvoří charakteristiky motoru naměřené na zkušebním stanovišti. V prvním kroku jsou naměřeny emisní charakteristiky a charakteristika spotřeby paliva při použití automobilového benzínu natural 95. V druhém kroku jsou naměřeny stejné charakteristiky při použití paliva E85. Jelikož zkušebním motorem je motor škoda felicie je nutné použít speciální úpravu řídící jednotky tak, aby motor mohl spalovat palivo E85. Následující speciální výpočtový program vyvinutý na Katedře vozidel a pozemní dopravy je pak schopný k charakteristikám motoru a průběhu rychlosti v jízdním cyklu NEDC stanovit měrnou produkcijednotlivých složek emisí a spotřebu paliva připadající na jeden ujetý kilometr.
Název v anglickém jazyce
The Ecological Potential Evaluation of Fuel E-85
Popis výsledku anglicky
The article deals with the ecological benefit analysis of fuel E-85, where the virtual simulation of european homologation test NEDC was used for. The base of the simulation forms the motor characteristics measured on the test bed. In the first step theemission characteristics and characteristic of fuel consumption are measured, when using petrol Natural 95. In the second step the same characteristics are measured, when using fuel E-85. By reason that, the motor of Skoda Felicia is used as a test engine, so there is a need to use a special adjustment of control section for the motor burning of E-85. The special program, which was developed by the Department of Vehicles and Ground Transport at The Czech University of Live Sciences Prague, is able to determine the specific production of individual emission components and fuel consumption of one kilometre treveled (0.6214mi.) on the motor characteristics and course of speed in the driving cycle NEDC.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20193" target="_blank" >OC 193: Metody hodnocení a multidisciplinární ocenění vlivů dopravy na trvale udržitelné životní prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
—
Svazek periodika
125
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—