Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zhodnocení ekologického potenciálu paliva E85

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A28173" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:28173 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41310/09:28173

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zhodnocení ekologického potenciálu paliva E85

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá zhodnocením ekologického přínosu paliva E85, ke kterému byla použita virtuální simulace evropského homologačního cyklu NEDC. Základ simulace tvoří charakteristiky motoru naměřené na zkušebním stanovišti. V prvním kroku jsou naměřeny emisní charakteristiky a charakteristika spotřeby paliva při použití automobilového benzínu natural 95. V druhém kroku jsou naměřeny stejné charakteristiky při použití paliva E85. Jelikož zkušebním motorem je motor škoda felicie je nutné použít speciální úpravu řídící jednotky tak, aby motor mohl spalovat palivo E85. Následující speciální výpočtový program vyvinutý na Katedře vozidel a pozemní dopravy je pak schopný k charakteristikám motoru a průběhu rychlosti v jízdním cyklu NEDC stanovit měrnou produkcijednotlivých složek emisí a spotřebu paliva připadající na jeden ujetý kilometr.

  • Název v anglickém jazyce

    The Ecological Potential Evaluation of Fuel E-85

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the ecological benefit analysis of fuel E-85, where the virtual simulation of european homologation test NEDC was used for. The base of the simulation forms the motor characteristics measured on the test bed. In the first step theemission characteristics and characteristic of fuel consumption are measured, when using petrol Natural 95. In the second step the same characteristics are measured, when using fuel E-85. By reason that, the motor of Skoda Felicia is used as a test engine, so there is a need to use a special adjustment of control section for the motor burning of E-85. The special program, which was developed by the Department of Vehicles and Ground Transport at The Czech University of Live Sciences Prague, is able to determine the specific production of individual emission components and fuel consumption of one kilometre treveled (0.6214mi.) on the motor characteristics and course of speed in the driving cycle NEDC.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OC%20193" target="_blank" >OC 193: Metody hodnocení a multidisciplinární ocenění vlivů dopravy na trvale udržitelné životní prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    125

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus