Zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A28262" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:28262 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41310/09:28262
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty
Popis výsledku v původním jazyce
Článek hodnotí změnu produkce emisí znečisťujících látek a emisí skleníkových plynů v závislosti na druhu použitého motorového paliva. Vybranými palivy byly běžná motorová nafta a motorová nafta s příměsí 20 % ethanolu. Testovaným motorem byl traktorovýmotor Zetor 7701. Ke zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty byl využit speciální program vyvinutý na Katedře vozidel a pozemní dopravy schopný simulovat motorové transientní cykly. Z cyklů byl vybrán NRTC (Non Road Transient Cycle) cyklus, který je určený k homologaci nesilničních vozidel. Vstupním parametrem pro simulaci jsou celkové charakteristiky motoru naměřené na zkušebním stanovišti. V prvním kroku byly naměřeny emisní charakteristiky a charakteristika spotřeby paliva při použití motorové nafty. Následně bylo provedeno stejné měření při použití druhého paliva. Výsledkem simulace jsou průměrné měrné hodnoty spotřeby paliva a produkce jednotlivých složek emisí v homologačním cyklu stanovené pro
Název v anglickém jazyce
Evaluation of enviromental contribution addition of ethanol into diesel
Popis výsledku anglicky
This article evaluates a change of emission production of polluting matter and greenhouse gas emission depending on the sort of use fuel. The fuel, we have chosen, were comon diesel fuel and diesel fuel contained 20 % of ethanol. The tested engine was the tractor engine Zetor 7701. For an evaluation of environmental benefit of ethanol adding into diesel fuel the special program (which had been made in the Dept. of Vehicles and Ground Transport, Czech Life Sciences Prague) was used. This program is ableto simulate the engine transien cycles. Non Road Transient Cycle (NRTC) was chosen from those cycles, which is determined for the non road vehicle homologation. The input parameters for the simulation were the whole engine characteristics, which had beenmeasured on the test bed. In the first step, the emission characteristics and fuel consumptions were measured, when normal diesel fuel was used. In the next step the same measuring was done, while using the second fuel with ethanol. The
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20193" target="_blank" >OC 193: Metody hodnocení a multidisciplinární ocenění vlivů dopravy na trvale udržitelné životní prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Doprava
ISSN
0012-5520
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—