Informační technologie a zpřístupňování učiva chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F10%3A49649" target="_blank" >RIV/60460709:41210/10:49649 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41600/10:49649
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační technologie a zpřístupňování učiva chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Studie prezentuje výsledky dotazníkového šetření u studentů 1. ročníku univerzity s povinnou výukou chemie zaměřeného na zjištění míry uplatnění experimentu a výuky s podporou výukových programů na středních odborných školách (SOŠ) a gymnáziích. Oba typysrovnávaných středních škol jsou ve využití informačních technologií i experimentu při výuce chemie nedostačující. Pouze 12,5 % studentů gymnázia a 2,4 % studentů SOŠ bylo intenzivně vzděláváno s pomocí vzdělávacího programu. Domníváme se, že je toto využití způsobeno ignorancí nebo nedostatkem školených učitelů. Propagace moderních vyučovacích postupů spojených s doškolováním by mohla situaci zlepšit, zejména z toho důvodu, že většina studentů uvedla vzdělávací programy v chemii jako potenciálně přínosné.
Název v anglickém jazyce
Information technology and chemistry teaching
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to the results of research conducted with a questionnaire focused on the use of experiments and information technologies in chemistry teaching at secondary schools. The questionnaire was responded by the 1st year university students with prescribed chemistry. Research shows that both types of schools are in the use of information technologies as well as in the utilization of an experiment in teaching of chemistry inadequate. Only 12.5 % of gymnasium and 2.4 % of technical schoolsstudents were intensively educated with the help of learning program. We believe that such use is caused by ignorance or lack of trained teachers. Promotion of modern teaching resources such as in-service training would help situations, especially because most of the students considered the possible use of educational programs in chemistry to be useful.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u Magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
X3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—