Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informační technologie a zpřístupňování učiva chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F10%3A49649" target="_blank" >RIV/60460709:41210/10:49649 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41600/10:49649

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Informační technologie a zpřístupňování učiva chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie prezentuje výsledky dotazníkového šetření u studentů 1. ročníku univerzity s povinnou výukou chemie zaměřeného na zjištění míry uplatnění experimentu a výuky s podporou výukových programů na středních odborných školách (SOŠ) a gymnáziích. Oba typysrovnávaných středních škol jsou ve využití informačních technologií i experimentu při výuce chemie nedostačující. Pouze 12,5 % studentů gymnázia a 2,4 % studentů SOŠ bylo intenzivně vzděláváno s pomocí vzdělávacího programu. Domníváme se, že je toto využití způsobeno ignorancí nebo nedostatkem školených učitelů. Propagace moderních vyučovacích postupů spojených s doškolováním by mohla situaci zlepšit, zejména z toho důvodu, že většina studentů uvedla vzdělávací programy v chemii jako potenciálně přínosné.

  • Název v anglickém jazyce

    Information technology and chemistry teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The article is devoted to the results of research conducted with a questionnaire focused on the use of experiments and information technologies in chemistry teaching at secondary schools. The questionnaire was responded by the 1st year university students with prescribed chemistry. Research shows that both types of schools are in the use of information technologies as well as in the utilization of an experiment in teaching of chemistry inadequate. Only 12.5 % of gymnasium and 2.4 % of technical schoolsstudents were intensively educated with the help of learning program. We believe that such use is caused by ignorance or lack of trained teachers. Promotion of modern teaching resources such as in-service training would help situations, especially because most of the students considered the possible use of educational programs in chemistry to be useful.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Media4u Magazine

  • ISSN

    1214-9187

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    X3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus