Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lignocellulosic Biobutanol as Fuel for Diesel Engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F16%3A72640" target="_blank" >RIV/60460709:41210/16:72640 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41310/16:72640 RIV/00027031:_____/16:N0000018

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15376/biores.11.3.6006-6016" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15376/biores.11.3.6006-6016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15376/biores.11.3.6006-6016" target="_blank" >10.15376/biores.11.3.6006-6016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lignocellulosic Biobutanol as Fuel for Diesel Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Energy recovery of lignocellulosic waste material in the form of liquid fractions can yield alcohol-based fuels such as bioethanol or biobutanol. This study examined biobutanol derived from lignocellulosic material that was then used as an additive for diesel engines. Biobutanol was used in fuel mixtures with fatty acid methyl ester (FAME) obtained by esterification of animal fat (also a waste material) in the amounts of 10%, 30%, and 50% butanol. 100% diesel and 100% FAME were used as reference fuels. The evaluation concerned the fuels effect on the external speed characteristics, harmful exhaust emissions, and fuel consumption while using the Non-Road Steady Cycle test. When the percentage of butanol was increased, the torque and the power decreased and the brake specific fuel consumption increased. The main advantage of using biobutanol in fuel was its positive effect on reducing the fuels viscosity.

  • Název v anglickém jazyce

    Lignocellulosic Biobutanol as Fuel for Diesel Engines

  • Popis výsledku anglicky

    Energy recovery of lignocellulosic waste material in the form of liquid fractions can yield alcohol-based fuels such as bioethanol or biobutanol. This study examined biobutanol derived from lignocellulosic material that was then used as an additive for diesel engines. Biobutanol was used in fuel mixtures with fatty acid methyl ester (FAME) obtained by esterification of animal fat (also a waste material) in the amounts of 10%, 30%, and 50% butanol. 100% diesel and 100% FAME were used as reference fuels. The evaluation concerned the fuels effect on the external speed characteristics, harmful exhaust emissions, and fuel consumption while using the Non-Road Steady Cycle test. When the percentage of butanol was increased, the torque and the power decreased and the brake specific fuel consumption increased. The main advantage of using biobutanol in fuel was its positive effect on reducing the fuels viscosity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    BioResources

  • ISSN

    1930-2126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    6006-6016

  • Kód UT WoS článku

    000384922400029

  • EID výsledku v databázi Scopus