Posouzení technického stavu motoru z hlediska provozních vlastností užitkového vozidla.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F01%3A00003145" target="_blank" >RIV/60460709:41310/01:00003145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení technického stavu motoru z hlediska provozních vlastností užitkového vozidla.
Popis výsledku v původním jazyce
The Quasistatic Method of Loading Diesel Engine is being used as the base of our experimental activities. This method originates from the acceleration principle. The engine is made to accelerate, within a narrow range of revolutions. Under these conditions the load on the engine relatively stabilizes. This load is measurable and simultaneously the other engine inputs namely; fuel consumption on one hand and on the other output parameters like poisonous emissions and other characteristics can be determined. The method can be utilized during the normal day- to-day applications of service stations where emission parameters and fuel consumption of diesel engines are measured. This could be taken as a "substitute" for the ECE 83 R standard homologated measurements, which are not cost effective for such applications due to their cost.
Název v anglickém jazyce
The appreciation technical conditions of useful vehicle engine from standpoints operational quality
Popis výsledku anglicky
The Quasistatic Method of Loading Diesel Engine is being used as the base of our experimental activities. This method originates from the acceleration principle. The engine is made to accelerate, within a narrow range of revolutions. Under these conditions the load on the engine relatively stabilizes. This load is measurable and simultaneously the other engine inputs namely; fuel consumption on one hand and on the other output parameters like poisonous emissions and other characteristics can be determined. The method can be utilized during the normal day- to-day applications of service stations where emission parameters and fuel consumption of diesel engines are measured. This could be taken as a "substitute" for the ECE 83 R standard homologated measurements, which are not cost effective for such applications due to their cost.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků, 6. mezinárodní vědecké symposium "Quality and Reliability of Machines"
ISBN
80-7137-873-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
198-200
Název nakladatele
Slovenská polnohospodárska univerzita
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—