Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika měření emisí a spotřeby paliva vznětových motorů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F02%3A00004670" target="_blank" >RIV/60460709:41310/02:00004670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problematika měření emisí a spotřeby paliva vznětových motorů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The report solves problems diesel engine exhaust-emission and fuel consumption measurement. This proposed methodology is a simple, cost-effective and user-friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service center measurements. The methodology makes use of the quasi-statically method. The measurement is carried out on the free rollers. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and builds on gradually to successive measurements. Full power is not transmitted through the driving wheels. The method can be suitably applied to Heavy Duty Vehicles (HDV) measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption (using with stoechiometric calculation) per distance traveled in conformity with random loading of a defined driving cycle.

  • Název v anglickém jazyce

    Problematika měření emisí a spotřeby paliva vznětových motorů

  • Popis výsledku anglicky

    The report solves problems diesel engine exhaust-emission and fuel consumption measurement. This proposed methodology is a simple, cost-effective and user-friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service center measurements. The methodology makes use of the quasi-statically method. The measurement is carried out on the free rollers. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and builds on gradually to successive measurements. Full power is not transmitted through the driving wheels. The method can be suitably applied to Heavy Duty Vehicles (HDV) measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption (using with stoechiometric calculation) per distance traveled in conformity with random loading of a defined driving cycle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International scientific symposium " Quality and Reliability of Machines "

  • ISBN

    80-8069-034-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    196-199

  • Název nakladatele

    Slovenská polnohospodárska univerzita

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    29. 5. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku