Problematika měření emisí a spotřeby paliva vznětových motorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F02%3A00004670" target="_blank" >RIV/60460709:41310/02:00004670 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problematika měření emisí a spotřeby paliva vznětových motorů
Popis výsledku v původním jazyce
The report solves problems diesel engine exhaust-emission and fuel consumption measurement. This proposed methodology is a simple, cost-effective and user-friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service center measurements. The methodology makes use of the quasi-statically method. The measurement is carried out on the free rollers. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and builds on gradually to successive measurements. Full power is not transmitted through the driving wheels. The method can be suitably applied to Heavy Duty Vehicles (HDV) measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption (using with stoechiometric calculation) per distance traveled in conformity with random loading of a defined driving cycle.
Název v anglickém jazyce
Problematika měření emisí a spotřeby paliva vznětových motorů
Popis výsledku anglicky
The report solves problems diesel engine exhaust-emission and fuel consumption measurement. This proposed methodology is a simple, cost-effective and user-friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service center measurements. The methodology makes use of the quasi-statically method. The measurement is carried out on the free rollers. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and builds on gradually to successive measurements. Full power is not transmitted through the driving wheels. The method can be suitably applied to Heavy Duty Vehicles (HDV) measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption (using with stoechiometric calculation) per distance traveled in conformity with random loading of a defined driving cycle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International scientific symposium " Quality and Reliability of Machines "
ISBN
80-8069-034-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
196-199
Název nakladatele
Slovenská polnohospodárska univerzita
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
29. 5. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—