Quasi-static measurement of fuel consumption through engine exhaust emission
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F02%3A00004669" target="_blank" >RIV/60460709:41310/02:00004669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quasi-static measurement of fuel consumption through engine exhaust emission
Popis výsledku v původním jazyce
The report solves problems of diesel engine exhaust-emission and fuel consumption measurement. This proposed methodology is a simple, cost-effective and user-friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service center measurements. The methodology makes use of the quasi-static method. The measurement is carried out on free rollers. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and gradually builds on successive measurements. Full power is not transmitted through the driving wheels. The method can be suitably applied to Heavy Duty Vehicles (HDV) measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption (using stoechiometric calculation) perdistance travelled in conformity with random loading of a defined driving cycle.
Název v anglickém jazyce
Quasi-static measurement of fuel consumption through engine exhaust emission
Popis výsledku anglicky
The report solves problems of diesel engine exhaust-emission and fuel consumption measurement. This proposed methodology is a simple, cost-effective and user-friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service center measurements. The methodology makes use of the quasi-static method. The measurement is carried out on free rollers. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and gradually builds on successive measurements. Full power is not transmitted through the driving wheels. The method can be suitably applied to Heavy Duty Vehicles (HDV) measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption (using stoechiometric calculation) perdistance travelled in conformity with random loading of a defined driving cycle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reliability and Diagnostics of Transport Structures and Means 2002
ISBN
ISBN 80-7194-46
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
154-160
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
University of Pardubice
Datum konání akce
26. 9. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—