Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quasi-static measurement of fuel consumption through engine exhaust emission

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F02%3A00004669" target="_blank" >RIV/60460709:41310/02:00004669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quasi-static measurement of fuel consumption through engine exhaust emission

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The report solves problems of diesel engine exhaust-emission and fuel consumption measurement. This proposed methodology is a simple, cost-effective and user-friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service center measurements. The methodology makes use of the quasi-static method. The measurement is carried out on free rollers. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and gradually builds on successive measurements. Full power is not transmitted through the driving wheels. The method can be suitably applied to Heavy Duty Vehicles (HDV) measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption (using stoechiometric calculation) perdistance travelled in conformity with random loading of a defined driving cycle.

  • Název v anglickém jazyce

    Quasi-static measurement of fuel consumption through engine exhaust emission

  • Popis výsledku anglicky

    The report solves problems of diesel engine exhaust-emission and fuel consumption measurement. This proposed methodology is a simple, cost-effective and user-friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service center measurements. The methodology makes use of the quasi-static method. The measurement is carried out on free rollers. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and gradually builds on successive measurements. Full power is not transmitted through the driving wheels. The method can be suitably applied to Heavy Duty Vehicles (HDV) measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption (using stoechiometric calculation) perdistance travelled in conformity with random loading of a defined driving cycle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reliability and Diagnostics of Transport Structures and Means 2002

  • ISBN

    ISBN 80-7194-46

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    154-160

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    University of Pardubice

  • Datum konání akce

    26. 9. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku