Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Vehicle - Dtiving Cycle Applycation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F02%3A00004672" target="_blank" >RIV/60460709:41310/02:00004672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Vehicle - Dtiving Cycle Applycation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This proposed methodology is a simple, cost-effective and user friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service centers measurements. The methodology makes use of the quasi-static method. Measurements are carried out without the use of the Power Absorption Dynamometer. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and builds on gradually to successive measurements. Power is not transmitted through the drivingwheels. For adhesion, it is not necessary to load the vehicle and the method can be suitably applied to HDV measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption per distance traveled in conformity with random loading of a de fined driving cycle. The driving cycle is realized in a virtual way by measurements arrived at in the field of variables. Precision of the measurements depends on the sensor used and is comparable to the precision of the measurements made o

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Vehicle - Dtiving Cycle Applycation

  • Popis výsledku anglicky

    This proposed methodology is a simple, cost-effective and user friendly alternative to the ECE R83.03. It is suitable for basic measurements and vehicle diagnostic applications in service centers measurements. The methodology makes use of the quasi-static method. Measurements are carried out without the use of the Power Absorption Dynamometer. A narrow rotational frequency range is measured at a given time, and builds on gradually to successive measurements. Power is not transmitted through the drivingwheels. For adhesion, it is not necessary to load the vehicle and the method can be suitably applied to HDV measuring. Test results are registered in grams of emission and fuel consumption per distance traveled in conformity with random loading of a de fined driving cycle. The driving cycle is realized in a virtual way by measurements arrived at in the field of variables. Precision of the measurements depends on the sensor used and is comparable to the precision of the measurements made o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník anotací referátů vědecké konference "Zastosowanie technologii informacyjnych w rolnictwie" , III Krajowa Konferencja Naukowa

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    7

  • Název nakladatele

    Akademia Rolnicza w Lublinie

  • Místo vydání

    Lublin

  • Místo konání akce

    Polsko, Kazimierz Dolny

  • Datum konání akce

    15. 4. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku