The influence of Three Way Catalyst on harmful emission production
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F10%3A22604" target="_blank" >RIV/60460709:41310/10:22604 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41210/10:22604
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The influence of Three Way Catalyst on harmful emission production
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the influence of Three Way Catalyst (TWC) on the production of the basic harmful emissions of the spark-ignition engines. Some examples are the emissions of carbon monoxide, unburned hydrocarbons and nitrogen oxides. For the system follow up of the Catalyst influence on the emission production, a virtual simulation of the New European Driving Cycle (NEDC) (European Union, 2007) is used. Measured characteristics of particular produced components in the emission in the front and back of the catalyst, which were measured on the test bed, are the basis of the simulation. Moreover, the result is the specific production of particular produced components in the emission converted into one kilometer travelled (0.6214mi.), specified again for the emission in the front and back of the catalyst.
Název v anglickém jazyce
The influence of Three Way Catalyst on harmful emission production
Popis výsledku anglicky
This article deals with the influence of Three Way Catalyst (TWC) on the production of the basic harmful emissions of the spark-ignition engines. Some examples are the emissions of carbon monoxide, unburned hydrocarbons and nitrogen oxides. For the system follow up of the Catalyst influence on the emission production, a virtual simulation of the New European Driving Cycle (NEDC) (European Union, 2007) is used. Measured characteristics of particular produced components in the emission in the front and back of the catalyst, which were measured on the test bed, are the basis of the simulation. Moreover, the result is the specific production of particular produced components in the emission converted into one kilometer travelled (0.6214mi.), specified again for the emission in the front and back of the catalyst.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transportation Research Part D: Transport and Environment
ISSN
1361-9209
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000274777500005
EID výsledku v databázi Scopus
—