Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental benefits analysis of electric vehicles in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F12%3A55418" target="_blank" >RIV/60460709:41310/12:55418 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental benefits analysis of electric vehicles in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article evaluates the environmental benefits of electric vehicles using well-to-wheel analysis in the Czech Republic. The power consumption per kilometer is determined from the combined cycle of the New European Driving Cycle. Using information fromthe integrated registry of polluters and mandatory disclosures of the CEZ company the specific harmful emissions production per 1 kWh of electricity is determined. The combination of electricity consumed and the production of harmful emissions per 1 kWhof electricity determine the indirect harmful emissions of an electric vehicle per kilometer. Computer simulation of the indirect production of harmful emissions is performed on the Mitsubishi MiEV engine, typical for an electric vehicle.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental benefits analysis of electric vehicles in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article evaluates the environmental benefits of electric vehicles using well-to-wheel analysis in the Czech Republic. The power consumption per kilometer is determined from the combined cycle of the New European Driving Cycle. Using information fromthe integrated registry of polluters and mandatory disclosures of the CEZ company the specific harmful emissions production per 1 kWh of electricity is determined. The combination of electricity consumed and the production of harmful emissions per 1 kWhof electricity determine the indirect harmful emissions of an electric vehicle per kilometer. Computer simulation of the indirect production of harmful emissions is performed on the Mitsubishi MiEV engine, typical for an electric vehicle.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transportation Research Part D: Transport and Environment

  • ISSN

    1361-9209

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    251-255

  • Kód UT WoS článku

    000301559000010

  • EID výsledku v databázi Scopus