Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of E85 Fuel on Harmful Emissions ? Škoda Fabia 1.2 HTP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F14%3A63799" target="_blank" >RIV/60460709:41310/14:63799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of E85 Fuel on Harmful Emissions ? Škoda Fabia 1.2 HTP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with harmful emissions production by a spark ignition engine Škoda Fabia 1.2HTP operating on E85 fuel. Measurement was performed on a test bench using a test cycle that simulates real traffic conditions. Three variants were chosen forburning E85 fuel and the first one was the usage of the E85 fuel without modifications of the engine control unit (variant 1 ? E85), the second one was the usage of the E85 fuel with prolonged time of the injection by 28 % (variant 2 ? E85+) and the lastthird variant was reference fuel petrol Natural BA95 (variant 3 ? N95) for comparison. The results of the measurement have shown that for the variant 1 ? E85 there was a significant decrease in the emissions of CO and HC while increasing emissions of NOX especially at high load. For the variant 2 ? E85+ there was a significant increase of the emissions of CO and HC, again especially at high load. Emissions of NOX have shown a decrease for this variant. CO2 emissions were approximately o

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of E85 Fuel on Harmful Emissions ? Škoda Fabia 1.2 HTP

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with harmful emissions production by a spark ignition engine Škoda Fabia 1.2HTP operating on E85 fuel. Measurement was performed on a test bench using a test cycle that simulates real traffic conditions. Three variants were chosen forburning E85 fuel and the first one was the usage of the E85 fuel without modifications of the engine control unit (variant 1 ? E85), the second one was the usage of the E85 fuel with prolonged time of the injection by 28 % (variant 2 ? E85+) and the lastthird variant was reference fuel petrol Natural BA95 (variant 3 ? N95) for comparison. The results of the measurement have shown that for the variant 1 ? E85 there was a significant decrease in the emissions of CO and HC while increasing emissions of NOX especially at high load. For the variant 2 ? E85+ there was a significant increase of the emissions of CO and HC, again especially at high load. Emissions of NOX have shown a decrease for this variant. CO2 emissions were approximately o

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    315-322

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus