Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of the impact of the shape of the handle on the ergonomics of operating a handbrake

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F15%3A67821" target="_blank" >RIV/60460709:41310/15:67821 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Assessment of the impact of the shape of the handle on the ergonomics of operating a handbrake

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This thesis addresses the ergonomic problem of conflict between hand-operated mechanical brakes and center rests on certain types of vehicles. The hand brake is one of the basic means of control of a personal vehicle and its smooth and comfortable mastery directly affects traffic safety and driver well-being. The paper outlines a possible solution to this problem through the shape of the mechanical handbrake handle. The proposed solution is validated by using Tecnomatix Jack, which is primarily intendedfor solving ergonomic problems in the context of Digital Human Modeling. Specifically, in order to verify the solution, the Comfort Assessment tool is used, which in itself contains several published studies looking at driver comfort in accordance withthe bending of specific joints. The results of this thesis can be used for future mechanical handbrake designs in cars.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of the impact of the shape of the handle on the ergonomics of operating a handbrake

  • Popis výsledku anglicky

    This thesis addresses the ergonomic problem of conflict between hand-operated mechanical brakes and center rests on certain types of vehicles. The hand brake is one of the basic means of control of a personal vehicle and its smooth and comfortable mastery directly affects traffic safety and driver well-being. The paper outlines a possible solution to this problem through the shape of the mechanical handbrake handle. The proposed solution is validated by using Tecnomatix Jack, which is primarily intendedfor solving ergonomic problems in the context of Digital Human Modeling. Specifically, in order to verify the solution, the Comfort Assessment tool is used, which in itself contains several published studies looking at driver comfort in accordance withthe bending of specific joints. The results of this thesis can be used for future mechanical handbrake designs in cars.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    750-758

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus