Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real-Time Driver Advisory System for improving energy economy based on Advance Driver Assistant Systems Interface

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00327523" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00327523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2018.8402655" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2018.8402655</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2018.8402655" target="_blank" >10.1109/SCSP.2018.8402655</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real-Time Driver Advisory System for improving energy economy based on Advance Driver Assistant Systems Interface

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this work is to present Real-Time Driver Advisory System (RTDAS) for improving energy economy of Electric Vehicles (EV) and Hybrid Electric Vehicles (HEV). System relies on a road map data provided in accordance with the second version of Advance Driver Assistant Systems Interface Specification (ADASIS v2) Protocol. Road map data is then transformed into Electronic Horizon (EH). The Electronic Horizon provides a preview of the road characteristics ahead of the vehicle, which is used for development of a predictive energy economy algorithms. The system is focused on static characteristics of the road ahead such as road slope, curvature, superelevation, speed limits and the traffic signs. Based on this data and vehicle parameters, the system is using algorithms to define if and when to send a message to the driver to release the gas pedal and to achieve higher energy economy, comfort and safety of driving. The releasing of gas pedal triggers an algorithm to adjust the speed using controlled regenerative braking without using mechanical brakes that leads to optimization of vehicle kinetic energy recuperation.

  • Název v anglickém jazyce

    Real-Time Driver Advisory System for improving energy economy based on Advance Driver Assistant Systems Interface

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this work is to present Real-Time Driver Advisory System (RTDAS) for improving energy economy of Electric Vehicles (EV) and Hybrid Electric Vehicles (HEV). System relies on a road map data provided in accordance with the second version of Advance Driver Assistant Systems Interface Specification (ADASIS v2) Protocol. Road map data is then transformed into Electronic Horizon (EH). The Electronic Horizon provides a preview of the road characteristics ahead of the vehicle, which is used for development of a predictive energy economy algorithms. The system is focused on static characteristics of the road ahead such as road slope, curvature, superelevation, speed limits and the traffic signs. Based on this data and vehicle parameters, the system is using algorithms to define if and when to send a message to the driver to release the gas pedal and to achieve higher energy economy, comfort and safety of driving. The releasing of gas pedal triggers an algorithm to adjust the speed using controlled regenerative braking without using mechanical brakes that leads to optimization of vehicle kinetic energy recuperation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 Smart City Symposium Prague

  • ISBN

    978-1-5386-5017-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Press

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    24. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000443451800010