Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Energy consumption of commuting from suburban areas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F15%3A68144" target="_blank" >RIV/60460709:41310/15:68144 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Energy consumption of commuting from suburban areas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the energy consumption of commuting from suburban areas into the core city. The development of these suburb areas was not performed usually in accordance with the transport infrastructure development and public facility construction.Characteristics of suburb areas from the point of generated transport is determined by many attributes (density of settlement, balance of job opportunities and accommodation, mix of areas use, public facilities etc.). To achieve the core city they are mainly used by radially oriented communication, whose capacity is not sufficient and the border cities congested. The article describes the traffic surveys, which were focused on a radially oriented communication (II / 240) leading from Kralupy n/V to Prague. The main focus of the surveys was the actual fuel consumption of a car on the monitored route. The comparison of specific fuel consumption per 100 (km) revealed that real consumption is always higher as opposed to the quantities claim

  • Název v anglickém jazyce

    Energy consumption of commuting from suburban areas

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the energy consumption of commuting from suburban areas into the core city. The development of these suburb areas was not performed usually in accordance with the transport infrastructure development and public facility construction.Characteristics of suburb areas from the point of generated transport is determined by many attributes (density of settlement, balance of job opportunities and accommodation, mix of areas use, public facilities etc.). To achieve the core city they are mainly used by radially oriented communication, whose capacity is not sufficient and the border cities congested. The article describes the traffic surveys, which were focused on a radially oriented communication (II / 240) leading from Kralupy n/V to Prague. The main focus of the surveys was the actual fuel consumption of a car on the monitored route. The comparison of specific fuel consumption per 100 (km) revealed that real consumption is always higher as opposed to the quantities claim

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    596-603

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus