Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

APPROXIMATE TEST OF THE THERMAL DEGRADATION OF ENGINE OIL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F16%3A72645" target="_blank" >RIV/60460709:41310/16:72645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    APPROXIMATE TEST OF THE THERMAL DEGRADATION OF ENGINE OIL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Engine oils are one of the most stressed operating fluids of combustion engines. European manufacturers of combustion engines are creating degradation models of engine oils taking into account the operational conditions of each of vehicle. The engine oil is checked and changed on the base of these models. For stationary working gas engines of cogeneration units, these models are not fully suitable. This kind of combustion engines has very high requirements on the quality of engine oils, especially on the thermo-oxidative stability. Modern oils with high portion of additives are commonly used. In this case, tribodiagnostic does not serve as predictive utility, but serves as confirmation of properly chosen service period of engine oil. Experiment was set to prove the possibility of evaluation of thermo-oxidative degradation of synthetic, hydrocracked and mineral oils. The change of colour, caused due to high temperature and presence of air, was chosen as evaluation criteria. The aim of article was t

  • Název v anglickém jazyce

    APPROXIMATE TEST OF THE THERMAL DEGRADATION OF ENGINE OIL

  • Popis výsledku anglicky

    Engine oils are one of the most stressed operating fluids of combustion engines. European manufacturers of combustion engines are creating degradation models of engine oils taking into account the operational conditions of each of vehicle. The engine oil is checked and changed on the base of these models. For stationary working gas engines of cogeneration units, these models are not fully suitable. This kind of combustion engines has very high requirements on the quality of engine oils, especially on the thermo-oxidative stability. Modern oils with high portion of additives are commonly used. In this case, tribodiagnostic does not serve as predictive utility, but serves as confirmation of properly chosen service period of engine oil. Experiment was set to prove the possibility of evaluation of thermo-oxidative degradation of synthetic, hydrocracked and mineral oils. The change of colour, caused due to high temperature and presence of air, was chosen as evaluation criteria. The aim of article was t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRENDS IN AGRICULTURAL ENGINEERING 2016

  • ISBN

    978-80-213-2683-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    506-511

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000390603400080