Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the influence of fuel on oil charge and engine wea

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F19%3A79321" target="_blank" >RIV/60460709:41310/19:79321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://arl.ujep.cz/arl-ujep/cs/detail-ujep_us_cat-0268839-Analysis-of-the-influence-of-fuel-on-oil-charge-and-engine-wear/" target="_blank" >https://arl.ujep.cz/arl-ujep/cs/detail-ujep_us_cat-0268839-Analysis-of-the-influence-of-fuel-on-oil-charge-and-engine-wear/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/ujep/245.2019/a/1213-2489/mt/19/1/64" target="_blank" >10.21062/ujep/245.2019/a/1213-2489/mt/19/1/64</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the influence of fuel on oil charge and engine wea

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The combustion engine is a very widespread energy source for many machines and devices. Diesel, gasoline, LPG, CNG, as well as many biofuels such as ethanol, butanol, etc. are used as propellants at the present time. During the running of the internal combustion engine, some fuels penetrate into the crankcase and degrade the engine oil. This potentially reduces the lubricating ability of the oil and changes its degradation process. Submitted paper follows possible changes in lubricating capabilities of oil used in engines with specific fuels: n-butanol, LPG and diesel. Different type of fuel used in combination with an inappropriate operating mode might have a significant influence on the oil and consequently on the engine wear (monitored by a laser particle analyzer). This paper also deals with presence of various types of particles in the engine oil. Results demonstrate proceeding changes noticed in oil and also how was the degradation process effected. 2019. Published by Manufacturing Technology.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the influence of fuel on oil charge and engine wea

  • Popis výsledku anglicky

    The combustion engine is a very widespread energy source for many machines and devices. Diesel, gasoline, LPG, CNG, as well as many biofuels such as ethanol, butanol, etc. are used as propellants at the present time. During the running of the internal combustion engine, some fuels penetrate into the crankcase and degrade the engine oil. This potentially reduces the lubricating ability of the oil and changes its degradation process. Submitted paper follows possible changes in lubricating capabilities of oil used in engines with specific fuels: n-butanol, LPG and diesel. Different type of fuel used in combination with an inappropriate operating mode might have a significant influence on the oil and consequently on the engine wear (monitored by a laser particle analyzer). This paper also deals with presence of various types of particles in the engine oil. Results demonstrate proceeding changes noticed in oil and also how was the degradation process effected. 2019. Published by Manufacturing Technology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20702 - Petroleum engineering (fuel, oils)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    64-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85063354296