Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

METHODS USED TO MEASURING FUEL CONSUMPTION DURING OPERATION OF TRACTORS BY TELEMATICS SYSTEMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F16%3A72646" target="_blank" >RIV/60460709:41310/16:72646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    METHODS USED TO MEASURING FUEL CONSUMPTION DURING OPERATION OF TRACTORS BY TELEMATICS SYSTEMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays agricultural companies routinely use mainly two ways of measuring fuel consumption through telematics systems namely fuel consumption data from CAN-BUS and capacitance probe in the fuel tank. After turning on the ignition system, control unit starts up from sleep mode, it will start to measure and store data into memory and connects to the server. Experiment involved brand of tractor manufacturers John Deere. This brand was represented by 11 tractors. The aim of this paper is to compare the methods of fuel consumption measuring through the CAN-BUS and utilization of capacitive fuel probe. The purpose of this paper is to prove or disprove the hypothesis that measured fuel consumption is statistically significant between measuring through CAN-BUS compared to capacitance probe during operation of tractors.

  • Název v anglickém jazyce

    METHODS USED TO MEASURING FUEL CONSUMPTION DURING OPERATION OF TRACTORS BY TELEMATICS SYSTEMS

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays agricultural companies routinely use mainly two ways of measuring fuel consumption through telematics systems namely fuel consumption data from CAN-BUS and capacitance probe in the fuel tank. After turning on the ignition system, control unit starts up from sleep mode, it will start to measure and store data into memory and connects to the server. Experiment involved brand of tractor manufacturers John Deere. This brand was represented by 11 tractors. The aim of this paper is to compare the methods of fuel consumption measuring through the CAN-BUS and utilization of capacitive fuel probe. The purpose of this paper is to prove or disprove the hypothesis that measured fuel consumption is statistically significant between measuring through CAN-BUS compared to capacitance probe during operation of tractors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRENDS IN AGRICULTURAL ENGINEERING 2016

  • ISBN

    978-80-213-2683-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    466-471

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000390603400074