Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of the actual sitting position of drivers of passenger vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F17%3A73615" target="_blank" >RIV/60460709:41310/17:73615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of the actual sitting position of drivers of passenger vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is concerned with comparing the actual sitting position of drivers of passenger vehicles with the position commonly considered optimal from the viewpoint of active and passive safety, and the long-term effects on the drivers health. The research described herein was conducted on a sample of randomly selected drivers in Czech Republic. All the measurements were conducted in a single, neutral, medium-sized passenger vehicle with which none of the test subjects had any previous experience. For this reason, none of the tested drivers had the advantage of familiarity with the environment. This research came about as an attempt to re-create the common situation wherein a driver adjusts his/her position behind the steering wheel solely on the basis, of intuition. Through a statistical evaluation of the acquired data, it was possible to confirm the initial hypothesis that a substantial portion of tested drivers assume a less than optimal driving position. This fact has a negative effect not only o

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the actual sitting position of drivers of passenger vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is concerned with comparing the actual sitting position of drivers of passenger vehicles with the position commonly considered optimal from the viewpoint of active and passive safety, and the long-term effects on the drivers health. The research described herein was conducted on a sample of randomly selected drivers in Czech Republic. All the measurements were conducted in a single, neutral, medium-sized passenger vehicle with which none of the test subjects had any previous experience. For this reason, none of the tested drivers had the advantage of familiarity with the environment. This research came about as an attempt to re-create the common situation wherein a driver adjusts his/her position behind the steering wheel solely on the basis, of intuition. Through a statistical evaluation of the acquired data, it was possible to confirm the initial hypothesis that a substantial portion of tested drivers assume a less than optimal driving position. This fact has a negative effect not only o

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30305 - Occupational health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    417-425

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019559507