Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of the actual hand position on the steering wheel for drivers of passenger cars while driving

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F18%3A77407" target="_blank" >RIV/60460709:41310/18:77407 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15159/AR.18.171" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15159/AR.18.171</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15159/AR.18.171" target="_blank" >10.15159/AR.18.171</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of the actual hand position on the steering wheel for drivers of passenger cars while driving

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work deals with the assessment of the actual position of the hands on the steering wheel of drivers of passenger cars in specific driving modes. The findings are compared with the location that is generally considered to be optimal in terms of both active and passive safety, and the longterm effects on the health of the driver. The research described in this work was carried out on a sample of randomly selected drivers in the Czech Republic. For all of the measurements, one identical neutral passenger middleclass vehicle, with which none of the test subjects had previous experience, was selected. The reason for this research was to model a normal situation where the driver controls a vehicle with his hands on the steering wheel in a position that is only the result of his or her own intuition and the subjective sense of the drivers comfort. On the basis, of a statistical evaluation of the obtained data, it was found that the introductory hypothesis, which states that a significant part of the te

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of the actual hand position on the steering wheel for drivers of passenger cars while driving

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with the assessment of the actual position of the hands on the steering wheel of drivers of passenger cars in specific driving modes. The findings are compared with the location that is generally considered to be optimal in terms of both active and passive safety, and the longterm effects on the health of the driver. The research described in this work was carried out on a sample of randomly selected drivers in the Czech Republic. For all of the measurements, one identical neutral passenger middleclass vehicle, with which none of the test subjects had previous experience, was selected. The reason for this research was to model a normal situation where the driver controls a vehicle with his hands on the steering wheel in a position that is only the result of his or her own intuition and the subjective sense of the drivers comfort. On the basis, of a statistical evaluation of the obtained data, it was found that the introductory hypothesis, which states that a significant part of the te

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30305 - Occupational health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1668-1676

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85059685940