Způsob stanovení momentu setrvačnosti rotujících hmot spalovacího motoru vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F17%3A74551" target="_blank" >RIV/60460709:41310/17:74551 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Způsob stanovení momentu setrvačnosti rotujících hmot spalovacího motoru vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Podstata vynálezu spočívá ve využití válcové zkušebny, vhodného postupu měření a vhodného postupu zpracování naměřených hodnot ke stanovení momentu setrvačnosti rotujících hmot spalovacího motoru vozidla. Podkladem pro toto stanovení jsou hodnoty otáček, úhlové rychlosti a úhlového zrychlení válců válcové zkušebny a klikového hřídele spalovacího motoru, dosazené do známých vztahů technické mechaniky. V prvním kroku se stanoví převodový poměr mezi spalovacím motorem vozidla a válci válcové zkušebny. Ve druhém kroku se stanoví velikost setrvačné hmoty všech rotujících částí, včetně spalovacího motoru vozidla, vztažené na obvod válců válcové zkušebny. Ve třetím kroku se stanoví velikost setrvačné hmoty všech rotujících částí, bez spalovacího motoru vozidla, vztažené na obvod válců válcové zkušebny. Ve čtvrtém kroku se z hodnot stanovených v prvním až třetím kroku postupu a z konstrukčních hodnot válcové zkušebny stanoví moment setrvačnosti rotujících hmot spalovacího motoru vozidla.
Název v anglickém jazyce
Method for determining the moment of inertia of rotating masses of a combustion engine
Popis výsledku anglicky
The principle of the invention is to use a rolling road, appropriate measurement procedure and processing of measured values for determining the moment of inertia of rotating masses of a combustion engine. The basis for this determination is the speed, angular speed, angular accelerations of rollers of rolling road and crankshaft of combustion engine. These values are fit into the familiar formula of technical mechanics. In the first step, the gear ratio between the combustion engine and the rolling road is determined. In the second step, the size of inertia mass of all the rotating parts (including the combustion engine) is determined, which is relative to the circumference of the rollers of rolling road. In the third step, the size inertia mass of all the rotating parts (excluding the combustion engine) is determined, which is relative to the circumference of the rollers of rolling road. In the fourth step, the moment of inertia of the rotating mass of the combustion engine is determined from the v
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20704 - Energy and fuels
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
306886
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
19. 7. 2017
Název vlastníka
Česká zemědělská univerzita v Praze
Způsob využití
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence