Lesní dopravní cesty s ohledem na Přírodní lesní oblasti České republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F07%3A20083" target="_blank" >RIV/60460709:41320/07:20083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
FOREST TRANSPORT ROADS ACCORDING TO NATURAL FOREST REGIONS IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
Important part of forest management is forest building industries and capital construction of forest road network above all. The principle of optimal forests and forest stands maintenance is their reasonable opening by forest road network. The basic frameworks of forest road network are forest transport roads of various grades and categories. The paper discusses the basic parameters of forest transport roads, like are the length of forest transport roads and their density outspread to area of particulardistrict above all. On the basis of these parameters are shown and confronted conditions of forest opening in 43 Natural Forest Regions of the Czech Republic. The dilemma of the twice dividing of forest transport roads, accordance both to ČSN 73 6108 ?Lesní dopravní síť and to the methodology realized by Forest management institute in Brandýs nad Labem, are shortly described in the paper too.
Název v anglickém jazyce
FOREST TRANSPORT ROADS ACCORDING TO NATURAL FOREST REGIONS IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
Important part of forest management is forest building industries and capital construction of forest road network above all. The principle of optimal forests and forest stands maintenance is their reasonable opening by forest road network. The basic frameworks of forest road network are forest transport roads of various grades and categories. The paper discusses the basic parameters of forest transport roads, like are the length of forest transport roads and their density outspread to area of particulardistrict above all. On the basis of these parameters are shown and confronted conditions of forest opening in 43 Natural Forest Regions of the Czech Republic. The dilemma of the twice dividing of forest transport roads, accordance both to ČSN 73 6108 ?Lesní dopravní síť and to the methodology realized by Forest management institute in Brandýs nad Labem, are shortly described in the paper too.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QC0117" target="_blank" >QC0117: Optimalizace technologických a technických parametrů těžebně dopravních systémů minimalizujících škody na půdním povrchu a omezujících tak degradační důsledky.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Landscape management - Present and future
ISBN
978-80-7375-084-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
27-27
Název nakladatele
MUAF in Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno - Křtiny, Czech Republic
Datum konání akce
13. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—