Faktory způsobující konstrukční porušení lesních cest
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F12%3A59245" target="_blank" >RIV/60460709:41320/12:59245 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Faktory způsobující konstrukční porušení lesních cest
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky výzkumu vybraných faktorů ovlivňujících poškození vozovek odvozních cest. Studie je založena na terénním měření provedeném ve flyšovém území Moravskoslezských Beskyd. Byly zjištěny technické parametry odvozních cest, konstrukční porušení vozovek a porušení povrchů zemních cest. Síť odvozních cest v modelovém území LHC Ostravice byly protnuta sítí transektů a dle metodiky, byly v místě protnutí změřeny 100m dlouhé úseky odvozních cest. Nad návrhové porušení účelových komunikacíD2 (max. 25% povrchu cesty je porušeno konstrukčními porušeními) bylo porušeno 12,13% úseků cest s bitumenovou vozovkou, 17,75 % úseků cest se štěrkovou vozovkou a 31,45 % úseků zemních odvozních cest. U bitumenových cest bylo nejčastějším porušením prolomení okraje, u štěrkových a zemních cest koleje. Poškození bylo vysvětleno nedostatečnou únosností zemní pláně a vozovky. Byla zjištěna rozdílná míra porušení jednotlivých typů povrchů cest, bylo zjištěno že jednotlivé typy cest vykazuj
Název v anglickém jazyce
Factors inducting pavement damage of forest haul roads
Popis výsledku anglicky
The article presents results of the research of some features effecting pavement damage of forest haul roads. The study is based on off-road measurement carried out in a model flysch territory in the Beskydy Mts. (North Moravia). We investigated some technical parameters of forest roads and constructional damage of their pavement or ground plains? surface. The forest haul road-net in the model territory of Ostravice forest district was intersected by transects and, following the methodology, in the place of intersection 100m long haul road stretches were measured minutely. Beyond commonly accepted proposed damage for purpose-built roads (i.e. max. 25% of road surface suffered from construction damage) 12.16 % of roads with bitumen pavement, 17.75 % ofroads with gravel pavement, and 31.45 % of ground haul roads were damaged. As for bitumen roads, the most frequent damage was broken edge, and as for gravel and ground haul roads it was visible pavement rutting. Damage was mainly related
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zprávy lesnického výzkumu
ISSN
0322-9688
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
40-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—