Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory způsobující konstrukční porušení lesních cest

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F12%3A59245" target="_blank" >RIV/60460709:41320/12:59245 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Faktory způsobující konstrukční porušení lesních cest

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje výsledky výzkumu vybraných faktorů ovlivňujících poškození vozovek odvozních cest. Studie je založena na terénním měření provedeném ve flyšovém území Moravskoslezských Beskyd. Byly zjištěny technické parametry odvozních cest, konstrukční porušení vozovek a porušení povrchů zemních cest. Síť odvozních cest v modelovém území LHC Ostravice byly protnuta sítí transektů a dle metodiky, byly v místě protnutí změřeny 100m dlouhé úseky odvozních cest. Nad návrhové porušení účelových komunikacíD2 (max. 25% povrchu cesty je porušeno konstrukčními porušeními) bylo porušeno 12,13% úseků cest s bitumenovou vozovkou, 17,75 % úseků cest se štěrkovou vozovkou a 31,45 % úseků zemních odvozních cest. U bitumenových cest bylo nejčastějším porušením prolomení okraje, u štěrkových a zemních cest koleje. Poškození bylo vysvětleno nedostatečnou únosností zemní pláně a vozovky. Byla zjištěna rozdílná míra porušení jednotlivých typů povrchů cest, bylo zjištěno že jednotlivé typy cest vykazuj

  • Název v anglickém jazyce

    Factors inducting pavement damage of forest haul roads

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents results of the research of some features effecting pavement damage of forest haul roads. The study is based on off-road measurement carried out in a model flysch territory in the Beskydy Mts. (North Moravia). We investigated some technical parameters of forest roads and constructional damage of their pavement or ground plains? surface. The forest haul road-net in the model territory of Ostravice forest district was intersected by transects and, following the methodology, in the place of intersection 100m long haul road stretches were measured minutely. Beyond commonly accepted proposed damage for purpose-built roads (i.e. max. 25% of road surface suffered from construction damage) 12.16 % of roads with bitumen pavement, 17.75 % ofroads with gravel pavement, and 31.45 % of ground haul roads were damaged. As for bitumen roads, the most frequent damage was broken edge, and as for gravel and ground haul roads it was visible pavement rutting. Damage was mainly related

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zprávy lesnického výzkumu

  • ISSN

    0322-9688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    40-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus