Profesní standard vysokoškolského učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F12%3A59773" target="_blank" >RIV/60460709:41600/12:59773 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní standard vysokoškolského učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola obsahuje popis tvorby standardů, které jsou nezbytné pro definování kariérní kategorie vysokoškolského učitele. Učitelská profese chápána v modelu otevřeného profesionalismu je analyzována a zobrazena ve vývojových stádiích. Standardy jsou vyjádřeny pomocí kompetencí, které by měl učitel pro výkon svojí profese naplňovat. Kompetence jsou rozdělené a popsané ve formě klastrů činností a podrobně definované tak, že pedagogovi umožňuje zpětnovazební pohled, jak kterou kategorii pedagogických kompetencí naplňuje či ji musí cíleně rozvíjet. Autor dále uvádí dva modely profesního rozvoje vysokoškolského učitele na cestě od novice po kvalifikovaného profesionála. V závěru je popsáno, jaká je realizační skutečnost evaluace kvality výuky na České zemědělské univerzitě ve věci rozvoje profesních pedagogických kompetencí akademických pracovníků.
Název v anglickém jazyce
Professional standard of university teacher
Popis výsledku anglicky
This chapter contains a description of standards that are necessary for defining a career category of a university teacher. The teaching profession understood in a model of open professionalism is analyzed and described in the developmental stages. The standards are expressed on the base of competencies, which the teacher should achieve for his/ her quality and professional academic work. The competencies are divided into clusters of activities and they are defined in detail in order to provide to a lecturer a self-review on own professional situation, especially which competencies he/she has already in his/her portfolio and which he/she needs to develop. The author also introduces two models of a professional development of the university teacher where a career path from a novice to an erudite expert is explained. In conclusion, a special attention is payed to describing a process and results of evaluation of the teaching quality and its influence on a development of professional peda
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vysokoškolská pedagogika
ISBN
978-80-247-4054-6
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
73-80
Počet stran knihy
253
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—