Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní standard vysokoškolského učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F12%3A59773" target="_blank" >RIV/60460709:41600/12:59773 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní standard vysokoškolského učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola obsahuje popis tvorby standardů, které jsou nezbytné pro definování kariérní kategorie vysokoškolského učitele. Učitelská profese chápána v modelu otevřeného profesionalismu je analyzována a zobrazena ve vývojových stádiích. Standardy jsou vyjádřeny pomocí kompetencí, které by měl učitel pro výkon svojí profese naplňovat. Kompetence jsou rozdělené a popsané ve formě klastrů činností a podrobně definované tak, že pedagogovi umožňuje zpětnovazební pohled, jak kterou kategorii pedagogických kompetencí naplňuje či ji musí cíleně rozvíjet. Autor dále uvádí dva modely profesního rozvoje vysokoškolského učitele na cestě od novice po kvalifikovaného profesionála. V závěru je popsáno, jaká je realizační skutečnost evaluace kvality výuky na České zemědělské univerzitě ve věci rozvoje profesních pedagogických kompetencí akademických pracovníků.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional standard of university teacher

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter contains a description of standards that are necessary for defining a career category of a university teacher. The teaching profession understood in a model of open professionalism is analyzed and described in the developmental stages. The standards are expressed on the base of competencies, which the teacher should achieve for his/ her quality and professional academic work. The competencies are divided into clusters of activities and they are defined in detail in order to provide to a lecturer a self-review on own professional situation, especially which competencies he/she has already in his/her portfolio and which he/she needs to develop. The author also introduces two models of a professional development of the university teacher where a career path from a novice to an erudite expert is explained. In conclusion, a special attention is payed to describing a process and results of evaluation of the teaching quality and its influence on a development of professional peda

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vysokoškolská pedagogika

  • ISBN

    978-80-247-4054-6

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    73-80

  • Počet stran knihy

    253

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly