Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of university education and its indicators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F14%3A64249" target="_blank" >RIV/60460709:41600/14:64249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of university education and its indicators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the fundamental concept in the field of the quality of education and research activities and competencies of university teacher. The teacher acquires and develops them throughout his (hers) career, in the preparatory stage and in the lifelong learning. Competencies are necessary for qualified and professional performance and they create professional standard. Professional standard fulfils its purpose only when its connected with the evaluation of the teachers. To support optimal education of students then leads to the development of advanced concepts and models of staff development. The authors of the paper describe evaluation process at The Czech University of Life Sciences. Within this process opinions of students and teachers of the teaching process and implementation of the university teachers key competencies are analyzed.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of university education and its indicators

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the fundamental concept in the field of the quality of education and research activities and competencies of university teacher. The teacher acquires and develops them throughout his (hers) career, in the preparatory stage and in the lifelong learning. Competencies are necessary for qualified and professional performance and they create professional standard. Professional standard fulfils its purpose only when its connected with the evaluation of the teachers. To support optimal education of students then leads to the development of advanced concepts and models of staff development. The authors of the paper describe evaluation process at The Czech University of Life Sciences. Within this process opinions of students and teachers of the teaching process and implementation of the university teachers key competencies are analyzed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rural Environment. Education. Personality

  • ISBN

    978-9984-48-134-0

  • ISSN

    2255-8071

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    131-138

  • Název nakladatele

    The Larvia University of Agriculture, Institute of Education and Home Economics, Latvia

  • Místo vydání

    Latvia

  • Místo konání akce

    Jelgava, Latvia

  • Datum konání akce

    7. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000378848100016