Seberefexe kompetencí vysokoškolských učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F15%3A67507" target="_blank" >RIV/60460709:41600/15:67507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Seberefexe kompetencí vysokoškolských učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti s celosvětovým trendem se dominanta reforem ve školství přesouvá do oblasti profesního rozvoje pedagogických pracovníků. Příspěvek je věnován kompetencím vysokoškolského pedagoga, které získává a rozvíjí v průběhu celé své profesní dráhy, akteré jsou nezbytné pro kvalifikovaný a profesionální výkon. Významná část je věnována kompetenci, která všechny ostatní zastřešuje, a sice kompetenci sebereflektivní. Autoři dále v příspěvku popisují evaluační proces na České zemědělské univerzitě v Praze, v rámci kterého jsou analyzovány názory studentů a pedagogů na výuku na této univerzitě, a tedy i naplňování potřebných vysokoškolských kompetencí. Záměrem šetření bylo zjistit, zda pedagogové prokazují kompetence jako excelentní způsobilosti, případně naplňování kterých je pro ně obtížné.
Název v anglickém jazyce
Self-reflection competencies of university teachers
Popis výsledku anglicky
In connection with the global trend, the dominant feature of the reforms in the education system moves to the professional development of teachers. The paper deals with competencies of university teacher, that the teacher acquires and develops them throughout his/hers career. Competencies are necessary for qualified and professional performance. The significant part of the paper is devoted to the competency which exceeds all the others, the self-reflective competence. The authors of the paper describe evaluation process at the Czech University of Life Sciences. Within this process opinions of students and teachers of the teaching process and implementation of the university teachers´ key competencies are analysed. The intention of the research was to find if teachers prove competence within as an excellent capability eventually which of them is difficult to implement.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání
ISBN
978-80-7509-256-4
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
81-88
Počet stran knihy
304
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—