Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of the Information and Communication Technologies with the Internet Access by the Pupils of Elementary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F16%3A70786" target="_blank" >RIV/60460709:41600/16:70786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of the Information and Communication Technologies with the Internet Access by the Pupils of Elementary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The information and communication technologies (ICT) have reached impressive development in the recent 20 years and they have positively influenced almost all the aspects of human life, including the education. Currently, their usage is not only in the hands of enthusiastic and technologically proactive teachers who, since the very beginning, have seen them as versatile and useful didactic aids. However, ICT are becoming more and more universal tools and means of modern education. The use of ICT in the education is not viewed just as competitive advantage with a “wow-effect”, but it is considered to be a common part of educational processes which has positive influence on their quality. These technologies are often being used by young generation on regular – everyday base – as source of information, entertainment and means of peer communication. The usage of modern ICT technologies with the internet access also brings a number of pitfalls and

  • Název v anglickém jazyce

    Use of the Information and Communication Technologies with the Internet Access by the Pupils of Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The information and communication technologies (ICT) have reached impressive development in the recent 20 years and they have positively influenced almost all the aspects of human life, including the education. Currently, their usage is not only in the hands of enthusiastic and technologically proactive teachers who, since the very beginning, have seen them as versatile and useful didactic aids. However, ICT are becoming more and more universal tools and means of modern education. The use of ICT in the education is not viewed just as competitive advantage with a “wow-effect”, but it is considered to be a common part of educational processes which has positive influence on their quality. These technologies are often being used by young generation on regular – everyday base – as source of information, entertainment and means of peer communication. The usage of modern ICT technologies with the internet access also brings a number of pitfalls and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN16 Proceedings: 8th International Conference on Education and New Learning Technologies

  • ISBN

    978-84-608-8860-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1057-1063

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Barcelona, Spain

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    4. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000402955901021