Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effectiveness of Educational Software in Science Education with Focus on Chemistry - From the Results of Research Projects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F14%3A50003000" target="_blank" >RIV/62690094:18470/14:50003000 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effectiveness of Educational Software in Science Education with Focus on Chemistry - From the Results of Research Projects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent time the usage of information and communication technologies belongs to more frequent supplies supporting clarity, interactivity and attractiveness of education in general. Although the usage of ICT is supported by a number of governmental programs, we do not encounter with its too frequent usage in chemistry lessons. Educational software is used in chemistry perhaps the least, not only because of a lack of awareness of its possibilities, but also because of incredulity to its positive impacton the effectiveness of education. The question of increasing the effectiveness of education by using ICT in general, or more precisely of influence of the usage of ICT on quality of education, is still actual and produces a number of research studies that deal with this issue, whether it is a research of changes in pupils' attitude, the impact on pupils' understanding or their success and opinions on the usage of ICT in education, etc. In this paper, we bring not only information about

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of Educational Software in Science Education with Focus on Chemistry - From the Results of Research Projects

  • Popis výsledku anglicky

    In recent time the usage of information and communication technologies belongs to more frequent supplies supporting clarity, interactivity and attractiveness of education in general. Although the usage of ICT is supported by a number of governmental programs, we do not encounter with its too frequent usage in chemistry lessons. Educational software is used in chemistry perhaps the least, not only because of a lack of awareness of its possibilities, but also because of incredulity to its positive impacton the effectiveness of education. The question of increasing the effectiveness of education by using ICT in general, or more precisely of influence of the usage of ICT on quality of education, is still actual and produces a number of research studies that deal with this issue, whether it is a research of changes in pupils' attitude, the impact on pupils' understanding or their success and opinions on the usage of ICT in education, etc. In this paper, we bring not only information about

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    New technologies in science education

  • ISBN

    978-83-7271-879-2

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    47-59

  • Počet stran knihy

    95

  • Název nakladatele

    Uniwersytet pedagogiczny

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly