Metodické postupy pro využívání Internetu ve výuce chemie na základní škole.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00001985" target="_blank" >RIV/62690094:18440/07:00001985 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodické postupy pro využívání Internetu ve výuce chemie na základní škole.
Popis výsledku v původním jazyce
Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce nabízí učiteli nové možnosti, ale současně vyžaduje i nové vědomosti a dovednosti budované na nových postojích k této inovaci kurikula. V České republice je v rámci Státní informační politiky ve vzdělávání (SIPVZ) učitelům chemie nabízen vzdělávací modul "ICT ve výuce chemie", který si klade za úkol tyto nedostatky postupně odstraňovat. Jednou z hlavních oblastí ICT podpory výuky chemie je využívání Internetu. V příspěvku se zaměřujeme na prezentaci typových výukových jednotek s využitím Internetu pro výuku chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu na základní škole včetně návrhů pro jejich metodické a technické zázemí. Návrhy výukových jednotek využívají také výsledky výzkumného projektu GAČR"Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání", řešeném na pracovišti autorů v letech 2005 - 2007.
Název v anglickém jazyce
Methodology of Internet Using in Chemistry Education at Basic Schools
Popis výsledku anglicky
The using of ICT in the education offers many new possibilities but necessary are new knowledge and skills of teachers. In the Czech Republic by State Information Policy in Education (SIPVZ) is offered training module "ICT on Chemistry Education" to teacher. The module is oriented to fill the mentioned gap. One of the basic topics of the module is Internet support of chemistry education. In the article we are presenting the characteristic educational units with using of Internet for general primary chemistry education. Methodical and technical conditions are discussing, too. Proposals of the educational units are based also on results of the research project of the Czech Grant Agency "Constructivism and its application on integrated natural sciences education" realized at authors in the 2005 - 2007.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne trendy vo vyučování prírodovedných predmetov
ISBN
978-80-88707-90-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
393-396
Název nakladatele
ŠEVT
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—