Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

View of the Evaluation of Didactic Competence of Teachers of Vocational Subjects of Technical Fields: An Empirical Survey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F17%3A74182" target="_blank" >RIV/60460709:41600/17:74182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    View of the Evaluation of Didactic Competence of Teachers of Vocational Subjects of Technical Fields: An Empirical Survey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to describe the results of the empirical survey focused on evaluation of selected aspects of didactic competence of university teachers. Three areas of didactic competence are subject of the survey: (a) comprehensibility of teaching and learning, (b) motivation of students by the teacher, (c) space for discussion and expression of students opinions. The target group consists of students of bachelor and master study programmes of technical fields. A sample of the empirical survey was selected on the basis of intentional selection. The survey took place at one university in the Czech Republic. Using the questionnaire students evaluated their teachers in the three mentioned areas of didactic competence of teachers. The aim of the survey was to find out: (a) in which of the three areas of didactic competence the teachers are the best and the worst evaluated, (b) whether and how big differences exist between teachers who have or do not have a pedagogical education.

  • Název v anglickém jazyce

    View of the Evaluation of Didactic Competence of Teachers of Vocational Subjects of Technical Fields: An Empirical Survey

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to describe the results of the empirical survey focused on evaluation of selected aspects of didactic competence of university teachers. Three areas of didactic competence are subject of the survey: (a) comprehensibility of teaching and learning, (b) motivation of students by the teacher, (c) space for discussion and expression of students opinions. The target group consists of students of bachelor and master study programmes of technical fields. A sample of the empirical survey was selected on the basis of intentional selection. The survey took place at one university in the Czech Republic. Using the questionnaire students evaluated their teachers in the three mentioned areas of didactic competence of teachers. The aim of the survey was to find out: (a) in which of the three areas of didactic competence the teachers are the best and the worst evaluated, (b) whether and how big differences exist between teachers who have or do not have a pedagogical education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Natural Sciences 2017, Proccedings of the 6th Biennial International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-8105-548-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    146-149

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Jasná, Low Tatras

  • Datum konání akce

    27. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku