Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reasons for Frequent Absence of Students from Lectures: Subjective Statements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F18%3A79295" target="_blank" >RIV/60460709:41600/18:79295 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cgscholar.com/bookstore/works/reasons-for-frequent-absence-of-students-from-lectures" target="_blank" >https://cgscholar.com/bookstore/works/reasons-for-frequent-absence-of-students-from-lectures</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18848/2327-7920/CGP/v25i01/11-24" target="_blank" >10.18848/2327-7920/CGP/v25i01/11-24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reasons for Frequent Absence of Students from Lectures: Subjective Statements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a survey concerning the reasons of university students for their absence from lectures. The absence is operationalized as frequent, not absolute (i.e. students attending the lectures sometimes or very seldom). The aim of the paper is to identify the proportion of full-time study programme students frequently absent from lectures and to describe and quantify the reasons for their absence. The questionnaire survey was carried out at a particular university in the Czech Republic in the academic year 2010-2011. A total of 576 respondents of the first and the third years of bachelor study programmes were surveyed. Our findings show that 43 percent of the students attended the lectures in the categories sometimes or very seldom. The most frequent reasons for their absence were: (1) job, employment, (2) inconvenient time of lectures, (3) lack of time, (4) useless lectures. Especially a preference of having a job while studying, even though they were full-time students, is a surprising fin

  • Název v anglickém jazyce

    Reasons for Frequent Absence of Students from Lectures: Subjective Statements

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a survey concerning the reasons of university students for their absence from lectures. The absence is operationalized as frequent, not absolute (i.e. students attending the lectures sometimes or very seldom). The aim of the paper is to identify the proportion of full-time study programme students frequently absent from lectures and to describe and quantify the reasons for their absence. The questionnaire survey was carried out at a particular university in the Czech Republic in the academic year 2010-2011. A total of 576 respondents of the first and the third years of bachelor study programmes were surveyed. Our findings show that 43 percent of the students attended the lectures in the categories sometimes or very seldom. The most frequent reasons for their absence were: (1) job, employment, (2) inconvenient time of lectures, (3) lack of time, (4) useless lectures. Especially a preference of having a job while studying, even though they were full-time students, is a surprising fin

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT AND EVALUATION

  • ISSN

    2327-7920

  • e-ISSN

    2327-8692

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    11-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85062172824