Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Reflection of the Quality of Education in the Use of Teaching Aids and the Importance of Lifelong Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F19%3A79169" target="_blank" >RIV/60460709:41600/19:79169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2019/Latvia_REEP_2019_proceedings_online.pdf" target="_blank" >http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2019/Latvia_REEP_2019_proceedings_online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22616/REEP.2019.012" target="_blank" >10.22616/REEP.2019.012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Reflection of the Quality of Education in the Use of Teaching Aids and the Importance of Lifelong Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching aids have become a standard part of the educational process and their appropriate integration into education provides countless opportunities for both teachers and students, from activation of students, their better motivation to learn, more illustrative explanation of the curriculum through demonstrations, and many others. The aim of the paper is to analyse the way of using selected groups of teaching aids (namely products of nature, models, visual teaching aids and literary teaching aids) based on previous experience of graduates of secondary schools, university students at the time of the exploratory survey. The authors focused on a study of statements revealing the perception of the learners of the ability of their teachers to integrate teaching aids into their lessons. In particular, the attention was focused on the examples of bad practices or mistakes connected with the didactic aspects of the teachers of secondary schools. The target group consists of 196 undergraduates of B

  • Název v anglickém jazyce

    A Reflection of the Quality of Education in the Use of Teaching Aids and the Importance of Lifelong Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching aids have become a standard part of the educational process and their appropriate integration into education provides countless opportunities for both teachers and students, from activation of students, their better motivation to learn, more illustrative explanation of the curriculum through demonstrations, and many others. The aim of the paper is to analyse the way of using selected groups of teaching aids (namely products of nature, models, visual teaching aids and literary teaching aids) based on previous experience of graduates of secondary schools, university students at the time of the exploratory survey. The authors focused on a study of statements revealing the perception of the learners of the ability of their teachers to integrate teaching aids into their lessons. In particular, the attention was focused on the examples of bad practices or mistakes connected with the didactic aspects of the teachers of secondary schools. The target group consists of 196 undergraduates of B

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Scientific Conference: Rural Environment - Education - Personality (REEP).

  • ISBN

    978-9984-48-318-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    2661-5207

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    94-103

  • Název nakladatele

    Latvia University of Life Sciences and Technologies, Faculty of Engineering, Institute of Education and Home Economics, Latvia

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Jelgava

  • Datum konání akce

    10. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000540979800012