Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Aids Requiring Educational Technologies in the Context of Evaluation of Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F17%3A73772" target="_blank" >RIV/60460709:41600/17:73772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Aids Requiring Educational Technologies in the Context of Evaluation of Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching aids have always been an inseparable part of the educational process. There are a lot of categories of didactic material resources contributing, on condition of their proper use, to more effective achieving of educational goals, to presentation and demonstration of the curriculum in different ways, to activation of students, to motivation to learn, to rationalization and intensification the work of teachers, and many others. Nowadays, with the continuous development of technology-supported learning environment in the digital age and with increasing demands on technology skills of teachers, it is essential to ensure quality of teaching and learning in connection with the effective and trouble free integration of teaching aids in education, too. The paper aims to analyze the way of using teaching aids requiring educational technologies (i.e. audio-visual, auditory and electronic teaching aids) based on previous experience of graduates of secondary schools, currently university students. In ot

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Aids Requiring Educational Technologies in the Context of Evaluation of Education

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching aids have always been an inseparable part of the educational process. There are a lot of categories of didactic material resources contributing, on condition of their proper use, to more effective achieving of educational goals, to presentation and demonstration of the curriculum in different ways, to activation of students, to motivation to learn, to rationalization and intensification the work of teachers, and many others. Nowadays, with the continuous development of technology-supported learning environment in the digital age and with increasing demands on technology skills of teachers, it is essential to ensure quality of teaching and learning in connection with the effective and trouble free integration of teaching aids in education, too. The paper aims to analyze the way of using teaching aids requiring educational technologies (i.e. audio-visual, auditory and electronic teaching aids) based on previous experience of graduates of secondary schools, currently university students. In ot

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN17 Proceedings of the 9th International Conference on Education and New Learning Technologies

  • ISBN

    978-84-697-3777-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    5126-5135

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    3. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku