Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE SIGNIFICANCE OF EVALUATION OF TEACHING COMPETENCES OF UNIVERSITY TEACHERS FOR SETTING AND ENSURING THE QUALITY OF TEACHING: RESULTS OF LONG-TERM EVALUATION PROCESSES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F20%3A81592" target="_blank" >RIV/60460709:41600/20:81592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    THE SIGNIFICANCE OF EVALUATION OF TEACHING COMPETENCES OF UNIVERSITY TEACHERS FOR SETTING AND ENSURING THE QUALITY OF TEACHING: RESULTS OF LONG-TERM EVALUATION PROCESSES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evaluation is a systematic, comprehensive examination of the quality and effectiveness of educational activities. Many tools are used in evaluation of teaching and learning. One of the appropriate tools to complement the complex evaluation processes is a classroom observation. The paper focuses on the implementation of optional, so-called teacher-requested observations within the evaluation processes of a selected university in the Czech Republic. The purpose of such kind of observation is to improve the pedagogical effectiveness of teachers, focused especially on their teaching competences. This means that the required observation in the classroom is carried out in those teachers who are included in the evaluation of their teaching in the given semester, and they took the advantage of the offered observation. The aim of the paper is to assess the observation activity within the selected university, taking place by the method of a standardized observation and a follow-up interview between the supervi

  • Název v anglickém jazyce

    THE SIGNIFICANCE OF EVALUATION OF TEACHING COMPETENCES OF UNIVERSITY TEACHERS FOR SETTING AND ENSURING THE QUALITY OF TEACHING: RESULTS OF LONG-TERM EVALUATION PROCESSES

  • Popis výsledku anglicky

    Evaluation is a systematic, comprehensive examination of the quality and effectiveness of educational activities. Many tools are used in evaluation of teaching and learning. One of the appropriate tools to complement the complex evaluation processes is a classroom observation. The paper focuses on the implementation of optional, so-called teacher-requested observations within the evaluation processes of a selected university in the Czech Republic. The purpose of such kind of observation is to improve the pedagogical effectiveness of teachers, focused especially on their teaching competences. This means that the required observation in the classroom is carried out in those teachers who are included in the evaluation of their teaching in the given semester, and they took the advantage of the offered observation. The aim of the paper is to assess the observation activity within the selected university, taking place by the method of a standardized observation and a follow-up interview between the supervi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2020 Proceedings 14th International Technology, Education and Development Conference

  • ISBN

    978-84-09-17939-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1551-1557

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    2. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000558088801104