Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience and Awareness of upper Secondary School Students with Career Counselling in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F20%3A82035" target="_blank" >RIV/60460709:41600/20:82035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.llu.lv/en/conference-rural-environment-education-personality" target="_blank" >https://www.llu.lv/en/conference-rural-environment-education-personality</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22616/REEP.2020.048" target="_blank" >10.22616/REEP.2020.048</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience and Awareness of upper Secondary School Students with Career Counselling in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the reality of career guidance in the field of Czech upper secondary vocational schools. According to official state legislation and regulations, students at the end of their school attendance should have developed the skills necessary for career management. Students should also be able to find their place on the labour market. These expectations should correspond with curricula, especially in regard to the specific, cross-sectional topic: The Man and the World of the Work. However, the reality is not satisfactory. The aim of the study is to present the first results of a questionnaire given to 370 pupils at eight selected secondary vocational schools within the project Design and Implementation of the Concept and Methodology of Career Learning in Vocational Education supported by the Technology Agency of the Czech Republic, the ETA program. The preliminary outcomes of a few selected questions regarding how respondents understand the term career learning and guidance,

  • Název v anglickém jazyce

    Experience and Awareness of upper Secondary School Students with Career Counselling in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the reality of career guidance in the field of Czech upper secondary vocational schools. According to official state legislation and regulations, students at the end of their school attendance should have developed the skills necessary for career management. Students should also be able to find their place on the labour market. These expectations should correspond with curricula, especially in regard to the specific, cross-sectional topic: The Man and the World of the Work. However, the reality is not satisfactory. The aim of the study is to present the first results of a questionnaire given to 370 pupils at eight selected secondary vocational schools within the project Design and Implementation of the Concept and Methodology of Career Learning in Vocational Education supported by the Technology Agency of the Czech Republic, the ETA program. The preliminary outcomes of a few selected questions regarding how respondents understand the term career learning and guidance,

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000256" target="_blank" >TL02000256: Návrh a implementace konceptu a metodiky “career learning” v odborném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rural Environment. Education. Personality. (REEP)

  • ISBN

    978-9984-48-343-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    2661-5207

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    412-419

  • Název nakladatele

    Latvia University of Life Sciences and Technologies, Faculty of Engineering, Institute of Education and Home Economics

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Latvia University of Life Sciences and Technolog

  • Datum konání akce

    8. 5. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000578512100048