Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student typology in terms of career learning needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F20%3AN0000072" target="_blank" >RIV/60460709:41600/20:N0000072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student typology in terms of career learning needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Career guidance and counseling have been gaining importance in the last ten years. Given the changes in the labor market and the context of the Fourth Industrial Revolution, the young person must be prepared for these changes. The research aimed, as a part of the broader and long-term scientific scope, to evaluate the situation of career counseling and learning from the perspective of secondary school students in the Czech upper secondary vocational schools (ISCED3). Specifically, the question was asked about what these pupils expect in terms of career learning and how schools, in reality, respond to this demand. A questionnaire survey (N = 1126) provided feedback on 21 topics relevant to vocational training and career management. Factor analysis identified four basic types of pupils in terms of their needs: Pragmatic, Personality-oriented, Seekers and Ambitious. The examples of strategies and methods suitable for working with identified categories of pupils are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Student typology in terms of career learning needs

  • Popis výsledku anglicky

    Career guidance and counseling have been gaining importance in the last ten years. Given the changes in the labor market and the context of the Fourth Industrial Revolution, the young person must be prepared for these changes. The research aimed, as a part of the broader and long-term scientific scope, to evaluate the situation of career counseling and learning from the perspective of secondary school students in the Czech upper secondary vocational schools (ISCED3). Specifically, the question was asked about what these pupils expect in terms of career learning and how schools, in reality, respond to this demand. A questionnaire survey (N = 1126) provided feedback on 21 topics relevant to vocational training and career management. Factor analysis identified four basic types of pupils in terms of their needs: Pragmatic, Personality-oriented, Seekers and Ambitious. The examples of strategies and methods suitable for working with identified categories of pupils are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000256" target="_blank" >TL02000256: Návrh a implementace konceptu a metodiky “career learning” v odborném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    316-323

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800042