Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of performance feedback and repeated experience on self-evaluation accuracy in high- and low-performing preschool children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F21%3A101360" target="_blank" >RIV/60460709:41600/21:101360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s10212-019-00460-6" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s10212-019-00460-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10212-019-00460-6" target="_blank" >10.1007/s10212-019-00460-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of performance feedback and repeated experience on self-evaluation accuracy in high- and low-performing preschool children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Accurate self-evaluation leads to better regulation of learning and better performance in elementary school children and acts as a predictor of future academic success. The present study investigates the conditions under which preschoolers' self-evaluation accuracy can be enhanced. In the empirical research, 111 children were assigned to one of four conditions: control group, group receiving performance feedback, group acquiring repeated experience of testing, and group obtaining both performance feedback and repeated experience. All the children performed the same analogical reasoning tasks and provided self-evaluation judgments. The overall effects of the performance feedback and repeated experience were significant; however, low performers benefited only from performance feedback, while high performers benefited from performance feedback as well as repeated experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of performance feedback and repeated experience on self-evaluation accuracy in high- and low-performing preschool children

  • Popis výsledku anglicky

    Accurate self-evaluation leads to better regulation of learning and better performance in elementary school children and acts as a predictor of future academic success. The present study investigates the conditions under which preschoolers' self-evaluation accuracy can be enhanced. In the empirical research, 111 children were assigned to one of four conditions: control group, group receiving performance feedback, group acquiring repeated experience of testing, and group obtaining both performance feedback and repeated experience. All the children performed the same analogical reasoning tasks and provided self-evaluation judgments. The overall effects of the performance feedback and repeated experience were significant; however, low performers benefited only from performance feedback, while high performers benefited from performance feedback as well as repeated experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION

  • ISSN

    0256-2928

  • e-ISSN

    0256-2928

  • Svazek periodika

    36

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    109-124

  • Kód UT WoS článku

    000574083600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077600825