Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Fluid Intelligence on Accuracy of Metacognitive Monitoring in Preschool Children Fades with the Calibration Feedback

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F18%3A43894211" target="_blank" >RIV/44555601:13530/18:43894211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21909/sp.2018.02.757" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21909/sp.2018.02.757</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21909/sp.2018.02.757" target="_blank" >10.21909/sp.2018.02.757</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Fluid Intelligence on Accuracy of Metacognitive Monitoring in Preschool Children Fades with the Calibration Feedback

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher fluid intelligence leads to better accuracy in metacognitive monitoring, but in school age this influence is moderated by the child&apos;s development and education. The goal of the study is to examine the interaction between fluid intelligence and performance feedback or calibration feedback on monitoring accuracy in 88 preschool children. The children in the group that received performance (PF) or calibration feedback (CF) were significantly more accurate at monitoring than the children without feedback (NF). Fluid intelligence correlated with monitoring accuracy for the whole dataset and explained 49% of variance in monitoring accuracy in the NF group; 26% in the PF group (feedback alone explained 20%) and only 12% in the CF group, not reaching significance (however, feedback alone explained 26%). Results indicate that calibration feedback could potentially fulfil the role of later education and development in improving monitoring accuracy and moderate the effect of fluid intelligence already in preschoolers.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Fluid Intelligence on Accuracy of Metacognitive Monitoring in Preschool Children Fades with the Calibration Feedback

  • Popis výsledku anglicky

    Higher fluid intelligence leads to better accuracy in metacognitive monitoring, but in school age this influence is moderated by the child&apos;s development and education. The goal of the study is to examine the interaction between fluid intelligence and performance feedback or calibration feedback on monitoring accuracy in 88 preschool children. The children in the group that received performance (PF) or calibration feedback (CF) were significantly more accurate at monitoring than the children without feedback (NF). Fluid intelligence correlated with monitoring accuracy for the whole dataset and explained 49% of variance in monitoring accuracy in the NF group; 26% in the PF group (feedback alone explained 20%) and only 12% in the CF group, not reaching significance (however, feedback alone explained 26%). Results indicate that calibration feedback could potentially fulfil the role of later education and development in improving monitoring accuracy and moderate the effect of fluid intelligence already in preschoolers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia psychologica: international journal of research and theory in psychological sciences

  • ISSN

    0039-3320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    123-136

  • Kód UT WoS článku

    000441542000005

  • EID výsledku v databázi Scopus