Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Anchoring Effect of Performance Feedback on Accuracy of Metacognitive Monitoring in Preschool Children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10433597" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10433597 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4Z_UVo93TS" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4Z_UVo93TS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5964/ejop.2397" target="_blank" >10.5964/ejop.2397</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Anchoring Effect of Performance Feedback on Accuracy of Metacognitive Monitoring in Preschool Children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Preschool children are generally inaccurate at evaluating past and predicting future performance. The present study examines the effect of performance feedback on the accuracy of preschoolers&apos; predictive judgments and tests whether performance feedback acts as an anchor for postdictive judgments. In Experiment 1, preschool children (n = 40) solved number patterns, and in Experiment 2 they solved object patterns (n = 59). The results in both experiments revealed, firstly,firstly, that children receiving performance feedback made more accurate predictive judgments and lowered their certainty after their incorrect answer. Secondly, the children relied on performance feedback more than on actual task experience when making postdictive judgments, indicating that performance feedback was used as an anchor for subsequent postdictive judgments.

  • Název v anglickém jazyce

    Anchoring Effect of Performance Feedback on Accuracy of Metacognitive Monitoring in Preschool Children

  • Popis výsledku anglicky

    Preschool children are generally inaccurate at evaluating past and predicting future performance. The present study examines the effect of performance feedback on the accuracy of preschoolers&apos; predictive judgments and tests whether performance feedback acts as an anchor for postdictive judgments. In Experiment 1, preschool children (n = 40) solved number patterns, and in Experiment 2 they solved object patterns (n = 59). The results in both experiments revealed, firstly,firstly, that children receiving performance feedback made more accurate predictive judgments and lowered their certainty after their incorrect answer. Secondly, the children relied on performance feedback more than on actual task experience when making postdictive judgments, indicating that performance feedback was used as an anchor for subsequent postdictive judgments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Europe&apos;s Journal of Psychology

  • ISSN

    1841-0413

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    104-118

  • Kód UT WoS článku

    000624333100008

  • EID výsledku v databázi Scopus