Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moldovan Tomato Market Analysis through Use of the Agricultural Marketing Information System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41610%2F12%3A55458" target="_blank" >RIV/60460709:41610/12:55458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Moldovan Tomato Market Analysis through Use of the Agricultural Marketing Information System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The vegetable production is one of the few agricultural profit-generating sectors based on cash crop growing and marketing. Its tomato sector of the Republic of Moldova has a huge potential to become an important income generator within the national economy. It is obvious that the success of this sector development depends on an efficient marketing system and access to information sources in Moldovan rural areas. The lack of information on tomato markets is a major problem for the Moldovan tomato producers thereby limiting their ability to profitably access new markets. The situation is particularly acute for farmers who reside in rural areas where the information flow is much slower and less reliable once it reaches the farmer. Most of producers and processors lack even basic information on fundamental issues like the market demand on product quantities and quality parameters, towards which markets they should address and what distribution channels choose. Usually they do not know who

  • Název v anglickém jazyce

    Moldovan Tomato Market Analysis through Use of the Agricultural Marketing Information System

  • Popis výsledku anglicky

    The vegetable production is one of the few agricultural profit-generating sectors based on cash crop growing and marketing. Its tomato sector of the Republic of Moldova has a huge potential to become an important income generator within the national economy. It is obvious that the success of this sector development depends on an efficient marketing system and access to information sources in Moldovan rural areas. The lack of information on tomato markets is a major problem for the Moldovan tomato producers thereby limiting their ability to profitably access new markets. The situation is particularly acute for farmers who reside in rural areas where the information flow is much slower and less reliable once it reaches the farmer. Most of producers and processors lack even basic information on fundamental issues like the market demand on product quantities and quality parameters, towards which markets they should address and what distribution channels choose. Usually they do not know who

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultura tropica et subtropica

  • ISSN

    0231-5742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    157-165

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus