Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozmazané hranice. Mezi uměním, reklamou a aplitickým aktivismem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A53810%2F13%3A%230000077" target="_blank" >RIV/60461071:53810/13:#0000077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozmazané hranice. Mezi uměním, reklamou a aplitickým aktivismem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na reflexi některých politických témat ve výtvarných médiích, pohybujících se někde na pomezí mezi uměním a popkulturou, ev. na křehké hranici mezi uměním a reklamou. Jedna z otázek, kterou si klade je - zda se může tato doména státv současnosti účinným prostředkem politické revolty a nahradit zprofanovaný model politického umění. Článek se konkrétně zaměřuje na oblast neziskové politické reklamy (za veřejný zájem), která zaostřuje na celospolečenská témata a užitím strategií umění i obrovskou mírou kreativity aspiruje na uměleckost.

  • Název v anglickém jazyce

    Blurred boundaries (between art, advertising and political activism)

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the reflection of some political themes in art media, moving somewhere on the border between art and popular culture, eventually the delicate line between art and advertising. It deals with the question of whether advertising or popculture currently become an effective means of political revolt and replace downgraded model of political art. This paper focuses on the phenomenon of non-profit advertising for the public interest, which in the last decade, becoming the most radical segment of advertising and the amount of creativity aspires to art.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF12P01OVV041" target="_blank" >DF12P01OVV041: Umění, architektura, design a národní identita</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Umění a politika. Sborník 4. sjezdu historiků umění

  • ISBN

    978-80-7485-023-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    283-291

  • Název nakladatele

    Barrister & Principal

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    13. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku