Madame Gali: Expresionistické dílo Marie Galimberti-Provázkové (1880 ? 1951)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F11%3A%230000192" target="_blank" >RIV/60461071:_____/11:#0000192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Madame Gali: Expresionistické dílo Marie Galimberti-Provázkové (1880 ? 1951)
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je věnovaná malířskému, kreslířskému a grafickému dílu Marie Galimberti-Provázkové, jedné z mnoha přehlížených českých umělkyň první poloviny 20. století. Ozřejmuje její místo v kontextu moderního umění v Čechách a na Moravě a její vztah k dobové ženské umělecké produkci a v neposlední řadě poukazuje na důležité souvislosti její tvorby s dobovým uměleckým děním v zahraničí. Marie Galimberti-Provázková již v raném věku na dlouhá léta opustila svou domovinu a její dílo bylo formované v zahraničí. Své zkušenosti z života a práce v Německu, Uhrách a Francii přetavila v osobitý styl. Zátiší, krajiny, portréty a autoportréty rodačky z Jindřichova Hradce vycházejí z tradice francouzského postimpresionismu a kubismu, avšak nesou s sebou rovněž významný vliv německého expresionismu a v neposlední řadě plenérové malby rozvíjené v nejvýznamnější středoevropské umělecké kolonii Nagybánya. Publikace věnovaná ?Madame Gali?, jak jí někteří její souputníci a přátelé přezdívali, ukazuje, že š
Název v anglickém jazyce
Madame Gali: Expressionist Work by Marie Galimberti-Provázková (1880 ? 1951)
Popis výsledku anglicky
The book is focused on the work of Marie Galimberti-Provázková, or ?Madame Gali?, as some of her close friends and contemporaries nicknamed her, an artist who for some decades found herself on the margins of interest of Czech fine-art history. In a similar way to the majority of her contemporaries from the ranks of female artists, Galimberti-Provázková was stigmatised by her sex, which has hitherto justified her frequently remarkable artistic achievements being overlooked. As an artist who for many years abandoned her homeland and who in the world drew on stimuli considerably different from what were considered as valuable and modern on the Czech art scene (her unconventional, moderate Expressionism which she had developed from as early as the second decade of the 20th century, was ten years later considered as obsolete on the Czech art scene). Moreover, she remained a foreigner among her contemporaries, even after her return after the First World War. It was this multiple marginalisat
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87164-66-2
Počet stran knihy
110
Název nakladatele
Západočeská galerie v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS knihy
—