Madame Gali: Expresionistické dílo Marie Galimberti-Provázkové
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F11%3A%230000193" target="_blank" >RIV/60461071:_____/11:#0000193 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Madame Gali: Expresionistické dílo Marie Galimberti-Provázkové
Popis výsledku v původním jazyce
Výstava byla věnovaná malířskému, kreslířskému a grafickému dílu Marie Galimberti-Provázkové, jedné z mnoha přehlížených českých umělkyň první poloviny 20. století. Ozřejmila její místo v kontextu moderního umění v Čechách a na Moravě a její vztah k dobové ženské umělecké produkci a v neposlední řadě poukázala na důležité souvislosti její tvorby s dobovým uměleckým děním v zahraničí. Marie Galimberti-Provázková již v raném věku na dlouhá léta opustila svou domovinu a její dílo bylo formované v zahraničí. Své zkušenosti z života a práce v Německu, Uhrách a Francii přetavila v osobitý styl. Zátiší, krajiny, portréty a autoportréty rodačky z Jindřichova Hradce vycházejí z tradice francouzského postimpresionismu a kubismu, avšak nesou s sebou rovněž významný vliv německého expresionismu a v neposlední řadě plenérové malby rozvíjené v nejvýznamnější středoevropské umělecké kolonii Nagybánya. Výstava ukázala, že šlo o výjimečnou osobnost, která má v moderním umění v Čechách i za jejich hrani
Název v anglickém jazyce
Madame Gali: Expressionist Work by Marie Galimberti-Provázková
Popis výsledku anglicky
The exhibition was focused on the work of Marie Galimberti-Provázková, or ?Madame Gali?, as some of her close friends and contemporaries nicknamed her, an artist who for some decades found herself on the margins of interest of Czech fine-art history. Ina similar way to the majority of her contemporaries from the ranks of female artists, Galimberti-Provázková was stigmatised by her sex, which has hitherto justified her frequently remarkable artistic achievements being overlooked. As an artist who for many years abandoned her homeland and who in the world drew on stimuli considerably different from what were considered as valuable and modern on the Czech art scene (her unconventional, moderate Expressionism which she had developed from as early as the second decade of the 20th century, was ten years later considered as obsolete on the Czech art scene). Moreover, she remained a foreigner among her contemporaries, even after her return after the First World War. It was this multiple margi
Klasifikace
Druh
E<sub>nekrit</sub> - Výstava
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Plzeň
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
1
Počet zahraničních účastníků
0
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce