Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer Art beyond Itself

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F18%3AN0000009" target="_blank" >RIV/60461071:_____/18:N0000009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Computerkunst jenseits des Computers.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Die Ausstellung von Computerkunst, die 1968 in der Tschechoslowakei stattgefunden hat und in diesem Jahr von der Mährischen Galerie in Brno unter dem Titel „1968.computer.art“ rekonstruiert wurde, hat einen bedeutenden Beitrag zum Abbau der vom Kalten Krieg geschaffenen kulturellen Dichotomie geliefert. Nicht jedoch als Ausnahme, die – wie die Organisatoren der Rekonstruktion betonen – ähnliche Ausstellungen in Zagreb oder London übertraf, sondern als Regel, wonach den unterschiedlichen geopolitischen Bedingungen zum Trotz die utopischen Visionen der historischen Avantgarde zurückkehren und zugleich versagen. Erweist sich doch der Einsatz eines Computers beim Schaffen gemalter Bilder bis zu einem gewissen Grad als Vorwegnahme des aktuellen Interesses an transitiven Verfahren im Medium der Malerei, während die Computergrafik damals wie heute als Sackgasse erscheint.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer Art beyond Itself

  • Popis výsledku anglicky

    The exhibition of computer art, which took place in Czechoslovakia in 1968 and whose reconstruction was dedicated this year's exhibition "1968.computer.art" in the Moravian Gallery, was an important contribution to the disruption of cultural dichotomies created by the Cold War. But not as an exception that, as the organizers of the reconstruction point out, that preceded a similar expositions in Zagreb or London, but as a rule that, despite the different geopolitical conditions, there is a return and failure of the utopian visions of the historical avant-garde. If the use of a computer to produce painted images appears to be productive and to a certain degree anticipating the current interest in transitive practices in the media of painting, then computer graphics, as it turned out today, were a dead end.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Texte zur Kunst.

  • ISSN

    0940-9459

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    112

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December 2018

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    211-214

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus