Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design pro kulturu a umění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F24%3AN0000084" target="_blank" >RIV/60461071:_____/24:N0000084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Design pro kulturu a umění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text pojednává o vývoji českého grafického designu v oblasti kultury a umění, který je tradičně spjat s prestižní tvorbou pro umělecké instituce, zejména prostřednictvím plakátů. Od počátků v 19. století přes rozkvět v meziválečném období až po „normalizaci“ a úpadek vizuální identity kulturních institucí se text věnuje proměnám stylů i postavení designérů. Celá řad příkladů ze současnosti ukazuje, jak rozvoji českého grafického designu napomáhá spolupráce právě s kulturními organizacemi.

  • Název v anglickém jazyce

    Design for Culture and the Arts

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the development of Czech graphic design in the field of culture and art, which is traditionally linked to prestigious work for art institutions, especially through posters. From its beginnings in the 19th century, through its heyday in the interwar period, to the “normalization” and decline of the visual identity of cultural institutions, the text focuses on changes in styles and the status of designers. A whole series of contemporary examples show how cooperation with cultural organizations contributes to the development of Czech graphic design. 

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Identita: příběh českého grafického designu

  • ISBN

    978-80-7637-527-7

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    150-165

  • Počet stran knihy

    517

  • Název nakladatele

    Paseka

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly