Design for Culture and the Arts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F24%3AN0000097" target="_blank" >RIV/60461071:_____/24:N0000097 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design for Culture and the Arts
Popis výsledku v původním jazyce
The text deals with the development of Czech graphic design in the field of culture and art, which is traditionally linked to prestigious work for art institutions, especially through posters. From its beginnings in the 19th century, through its heyday in the interwar period, to the “normalization” and decline of the visual identity of cultural institutions, the text focuses on changes in styles and the status of designers. A whole series of contemporary examples show how cooperation with cultural organizations contributes to the development of Czech graphic design.
Název v anglickém jazyce
Design for Culture and the Arts
Popis výsledku anglicky
The text deals with the development of Czech graphic design in the field of culture and art, which is traditionally linked to prestigious work for art institutions, especially through posters. From its beginnings in the 19th century, through its heyday in the interwar period, to the “normalization” and decline of the visual identity of cultural institutions, the text focuses on changes in styles and the status of designers. A whole series of contemporary examples show how cooperation with cultural organizations contributes to the development of Czech graphic design.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Identity: The Story of Czech Graphic Design
ISBN
9788076375451
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
78-81
Počet stran knihy
324
Název nakladatele
Paseka
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—