Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design for Culture and the Arts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F24%3AN0000097" target="_blank" >RIV/60461071:_____/24:N0000097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design for Culture and the Arts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text deals with the development of Czech graphic design in the field of culture and art, which is traditionally linked to prestigious work for art institutions, especially through posters. From its beginnings in the 19th century, through its heyday in the interwar period, to the “normalization” and decline of the visual identity of cultural institutions, the text focuses on changes in styles and the status of designers. A whole series of contemporary examples show how cooperation with cultural organizations contributes to the development of Czech graphic design.

  • Název v anglickém jazyce

    Design for Culture and the Arts

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the development of Czech graphic design in the field of culture and art, which is traditionally linked to prestigious work for art institutions, especially through posters. From its beginnings in the 19th century, through its heyday in the interwar period, to the “normalization” and decline of the visual identity of cultural institutions, the text focuses on changes in styles and the status of designers. A whole series of contemporary examples show how cooperation with cultural organizations contributes to the development of Czech graphic design.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Identity: The Story of Czech Graphic Design

  • ISBN

    9788076375451

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    78-81

  • Počet stran knihy

    324

  • Název nakladatele

    Paseka

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly