Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bringing chemistry closer: Creating a ‘living periodic table’ for use in general and inorganic chemistry education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22310%2F19%3A43918098" target="_blank" >RIV/60461373:22310/19:43918098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.irsm.cas.cz/materialy/cs_content/2019_doi/Rubesova_CS_2019_0038.pdf" target="_blank" >https://www.irsm.cas.cz/materialy/cs_content/2019_doi/Rubesova_CS_2019_0038.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13168/cs.2019.0038" target="_blank" >10.13168/cs.2019.0038</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bringing chemistry closer: Creating a ‘living periodic table’ for use in general and inorganic chemistry education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Because nature presents ‘a laboratory of chemical equilibria’, the examples and patterns taken from nature can be used in the education of general and inorganic chemistry. We have compiled the collection of elements and their stable natural forms and we are going to use it in the undergraduate seminars of inorganic chemistry. Here, we propose some trends in physical and chemical properties of elements and compounds that can be demonstrated in the seminars standing in front of our collection (e.g. trends in melting and boiling points, stable oxidation states, bonding preferences of elements). In current overflow of electronic educational materials, such a visual activity can be refreshing for both students and teachers. And last but not least, the collection and this article is meant as our contribution to the 150th anniversary of Dmitriy Ivanovich Mendeleev’s presentation of the periodic table. © 2019 University of Chemistry and Technology, Faculty of Environmental Technology. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    Bringing chemistry closer: Creating a ‘living periodic table’ for use in general and inorganic chemistry education

  • Popis výsledku anglicky

    Because nature presents ‘a laboratory of chemical equilibria’, the examples and patterns taken from nature can be used in the education of general and inorganic chemistry. We have compiled the collection of elements and their stable natural forms and we are going to use it in the undergraduate seminars of inorganic chemistry. Here, we propose some trends in physical and chemical properties of elements and compounds that can be demonstrated in the seminars standing in front of our collection (e.g. trends in melting and boiling points, stable oxidation states, bonding preferences of elements). In current overflow of electronic educational materials, such a visual activity can be refreshing for both students and teachers. And last but not least, the collection and this article is meant as our contribution to the 150th anniversary of Dmitriy Ivanovich Mendeleev’s presentation of the periodic table. © 2019 University of Chemistry and Technology, Faculty of Environmental Technology. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10402 - Inorganic and nuclear chemistry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ceramics-Silikáty

  • ISSN

    0862-5468

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    413-418

  • Kód UT WoS článku

    000498870600009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85075268652